پل هوایی روسیه برای ارسال اس 400 به ترکیه

© Sputnik / Sergey Pivovarov /  مراجعه به بانک تصاویر پل هوایی روسیه برای ارسال اس 400 به ترکیه
پل هوایی روسیه برای ارسال اس 400 به ترکیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روسیه برای انتقال سامانه اس 400 به ترکیه یک پل هوایی ایجاد کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، نشریه ایزوستیا نوشت که انتقال نخستین محموله های حامل قطعات اصلی سامانه دفاعی اس 400 روسی به ترکیه طی هفته جاری به پایان خواهد رسید.

هشدار دوباره آمریکا به ترکیه درباره عواقب خرید اس 400 - اسپوتنیک ایران
ترکیه: قرارداد خرید اس400 از روسیه، مهمترین توافقتامه سال است

آندری فرولوف، سردبیر روزنامه "صاردات تسلیحات" اعلام کرد که تا کنون موردی وجود نداشته و یا اطلاعاتی در اینباره که از حمل و نقل هوایی برای انتقال چنین حجمی از تجهیزات نظامی مورد استفاده گیرد.

به گفته وی به منظور تحویل سریع اس 400 روسیه در واقع یک پل هوایی ایجاد شده است که نقش پررنگی در برابر فشار آمریکا ایفاء می کند.

به گزارش رسانه های ترکیه ای، آنکار پس از توافق با مسکو، منطقه ای در کنار مرز سوریه و در نزدیکی استان رقه را به عنوان نخستین محل استقرار این سامانه انتخاب کرد.

پیش از این رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه اعلام کرده بود که در حال حاضر مهمترین قرارداد در تاریخ ما، قرارداد اس 400 است و با خرید این سامانه ترکیه برای جنگ آماده نمی شود و این سیستم های دفاع هوایی برای تضمین صلح و امنیت در کشور طراحی شده اند.

شایان ذکر است که ارسال نخستین محموله اس 400 روسیه به ترکیه در تاریخ 12 ژوئیه آغاز شد. آمریکا و دیگر کشورهای عضو ناتو از این موضوع هراس دارند که در صورت مجهز شدن ترکیه به اس 400 روسی و جنگندهای نسل پنجم اف 35 آمریکایی، رادراهای روسی خواهند توانست این جنگنده ها را ردیابی کنند.

توافق در خصوص خرید سامانه S-400 با آنکارا در سپتامبر 2017 میان روسیه و ترکیه بسته شد. ارزش قرارداد 2.5 میلیارد دلار است، نیمی از این مبلغ با وام روسی تامین می شود. همچنین از دیگر خریداران اس 400  روسیه، دو کشور چین و هند هستند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала