عضو جدید فقهای شورای نگهبان انتخاب شد

© Sputnik / Alexei Druzhinin /  مراجعه به بانک تصاویر آیت‌الله خامنه‌ای
 آیت‌الله خامنه‌ای - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آیت‌الله خامنه‌ای صبح روز 15 ژوئیه طی حکمی عضو جدید فقهای شورای نگهبان را انتخاب کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «تسنیم»،آیت‌الله خامنه‌ای روز 15 ژوئیه طی حکمی ضمن انتصاب مجدد آیت‌الله یزدی و آیت‌الله آملی لاریجانی به عضویت در شورای نگهبان، حجت‌الاسلام والمسلمین اعرافی را نیز به عضویت در این نهاد منصوب کردند و بدین ترتیب وی جانشین مرحوم آیت الله مؤمن شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین علیرضا اعرافى متولد سال 1338 در شهر میبد یزد و فرزند آیت‌الله محمد ابراهیم اعرافى از علماى مشهور یزد که از دوستان نزدیک امام خمینی بود، است. پدر وی از شاگردان آیت‌الله حاج شیخ عبدالکریم حائری (مؤسس حوزه علمیه قم) بود و در جریان مبارزات انقلابی مردم یزد و میبد، رهبری مبارزات را به‌عهده داشت. وی پیش از انقلاب در میبد اقدام به برپایی نمازجمعه کرد و همچنین با صدور اعلامیه به افشاگری علیه رژیم پهلوی در ایران پرداخت و چند بار دستگیر و به ساواک منتقل شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین اعرافی پس از گذراندن دروس مقدماتی در شهر خود، در سال 1349 به قم آمد و تحصیل دروس حوزوی را آغاز کرد. وی سال 56 در حالی‌که 18 سال داشت وارد درس خارج بزرگان حوزه شد. وی در تفسیر شاگرد آیت‌الله مشکینى و در علوم هیئت شاگرد علامه حسن‌زاده آملى بود و کتاب‌هاى «فلسفتنا» و «اقتصادنا» نوشته شهید صدر را نزد آیت‌الله سید کاظم حائرى فرا گرفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین اعرافی هم‌اکنون عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور و امام جمعه شهر قم است. او همچنین در سال‌های دفاع مقدس و با حضور کنار رزمندگان یزدی که در تیپ 18 الغدیر حضور داشتند، به امر تبلیغ و دفاع از کشور در جبهه‌های نبرد پرداخت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала