تهران به بروکسل توضیح داد که چگونه برجام را نگه دارد

© Sputnik / Shiva Abshenasتهران به بروکسل توضیح داد که چگونه برجام را نگه دارد
تهران به بروکسل توضیح داد که چگونه برجام را نگه دارد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت امور خارجه ایران به اروپائیان گفت که اگر واقعا بخواهند برجام را حفظ کنند چه کاری باید انجام دهند.

به گزارش اسپوتنیک، براساس گزارش رسمی تهران، برای اینکه برجام موثر واقع شود، بروکسل نباید با ایران برای اجرای تعهداتش تماس بگیرد، بلکه تمرکز خود را بر گام های عملی، موثر و مسئولانه در روند اجرای برجام بگذارد.

نماینده رسمی وزارت امور خارجه ایران، عباس موسوی، در مورد نتایج آخرین نشست رهبران آلمان، فرانسه و انگلیس اظهار نظر کرد و گفت: پس از مذاکرات یکشنبه، برلین، پاریس و لندن ابراز نگرانی کردند که وضعیت فعلی برجام به سمت فروپاشی می رود.

وی افزود: انتظار ایران از شرکای اروپایی برجام، اتخاذ تصمیمات و گام‌هایی عملی، مؤثر و مسئولانه در روند اجرایی شدن آن است. هرگونه انتظار از ایران برای بازگشت به وضعیت قبل از 8 می 2019 بدون اثبات اراده سیاسی جدی و توانایی عملی طرف‌های اروپایی در ایجاد توازن در انجام تعهدات بر مبنای برجام و منتفع شدن عملی ایران از آثار لغو تحریم‌ها به نحو پيش‌بينی‌شده در برجام، انتظاری غیرواقع‌بینانه و مغایر با اهداف، منطق و محتوای برجام است.

موسوی گفت: تکرار می‌کنیم تا زمانی که طرف‌های مقابل متعهد باشند، ما نیز به همان میزان متعهد می‌مانیم.

گفتني است، در طي ماه هاي اخیر روابط بین تهران و واشنگتن وخیم شده است، در 8 مه حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، اعلام کرد تهران بخشی از وظایف خود تحت برنامه برجام را به حالت تعلیق درآورده است و دو ماه به دیگر اعضای باقی مانده در برجام برای عمل به تعهداتشان ذیل برجام زمان داد. توافق هسته ایران ژوئیه 2015 در وین اتریش بین ایران، اتحادیه اروپا و گروه 5+1 (شامل چین، فرانسه، روسیه، پادشاهی متحد بریتانیا، ایالات متحده آمریکا و آلمان) منعقد شد. توافق هسته‌ای با تهران با لغو تحریم های سازمان ملل متحد و اقدامات محدود کننده یک طرفه ایالات متحده و اتحادیه اروپا همراه بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала