افتتاح رسمی خط تولید پژو 301 در ایران +ویدئو

© © Photo: East News خودروی پژو
 خودروی پژو   - اسپوتنیک ایران
اشتراک
خط تولید پژو امکان تولید روزانه 20 دستگاه پژو 301 را دارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، موتور EC5 از اعضای جدید خانواده پژو  و همچنین از محصولات جدید گروه خودروسازان فرانسوی است. در اصل EC5 نمونه به روزتر و بهبود یافته TU5 معروف است. موتور  به کار رفته روی پژو 301 حدود 115 اسب‌بخار توان دارد.

مدیر عامل ایران خودرو در باره 301 گفت:«تا کنون حدود 60 میلیون یورو برای راه‌اندازی این خط تولید سرمایه‌گذاری شده است. با برنامه ریزی ها و سرمایه گذاری که در شرکت های قطعه سازی صورت گرفته، محصول 301 درحال آماده سازی برای تولید انبوه بوده و این آمادگی وجود دارد تا با سطح داخلی سازی بالاتر از 60 درصد تولید و روانه بازار شود. این میزان به مرور زمان افزایش یافته و بخش زیادی از تولید این محصول به صورت خودکفا شده تولید خواهد شد.

برنامه ریزی و هدف ایران خودرو در 5 سال نخست، تولید 400 هزار دستگاه از این محصول است. محصول 301 در قالب 3 تیپ و واریانت شامل دو واریانت با گیربکس دستی و موتور EC5 و یک تیپ و نوع با گیربکس اتوماتیک و موتور EC5 به تولید خواهد رسید».

سیستم ترمز ABS، سیستم ایمنی ESP، ایربگ جلو، چراغ های مه شکن جلو و عقب، چراغ های دی لایت به هنگام رانندگی، تهویه مطبوع دستی و رینگ آلومینیومی 15 اینچ از جمله مشخصات اصلی خودرو است.

​حجم موتور این خودرو 1.6 لیتر، حداکثر قدرت آن 115 اسب بخار و حداکثر گشتاور آن 150 نیوتن متر در دور موتور 4 هزار است. در تیپ تولیدی 301 در سال نخست، گیربکس دستی 5 سرعته تعبیه خواهد شد. گنجایش صندوق عقب آن با ظرفیت 640 لیتر نیازهای یک خانواده ایرانی را مرتفع می کند. 301 سطح آلایندگی استاندارد یورو 5 را پاس کرده و دوستدار محیط زیست به حساب می آید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала