اخراج کارمندان آمریکایی از هوآوی

© AP Photo / Mark Schiefelbeinاخراج کارمندان آمریکایی از هوآوی
اخراج کارمندان آمریکایی از هوآوی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
هوآوی، بزرگترین تولیدکننده تجیهزات مخابراتی جهان در حال آماده‌سازی برای اخراج صدها کارمند خود در ایالات متحده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «وال استریت ژورنال»  در چند ماه اخیر کمپانی «هوآوی» با مشکلات بسیار زیادی در خاک آمریکا دست و پنجه نرم کرده است. مشکلات درست بعد از تصمیم دولت ترامپ مبنی بر تحریم هوآوی و عدم اجازه به شرکت‌های آمریکایی برای فروش محصولات خود به این شرکت آغاز شده است. دولت ترامپ گفته است که هوآوی خطری برای امنیت ملی آمریکا است، هر چند که به نظر می‌رسد دلیل اصلی این تصمیم جنگ تجاری میان این کشور و چین بوده است.

دکتر مهدی محمودی مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت ایران - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
تحریم ها به پناهندگان در ایران هم رسیده

هوآوی در حال برنامه‌ریزی برای تعدیل نیروهای خود در یکی از بخش تحقیقاتی با نام Futurewei Technologies است که تعدادی از آزمایشگاه‌های پژوهشی این شرکت را اداره می‌کند. ظاهراً طبق گزارشات این شرکت به تعدادی از کارکنان چینی خود این انتخاب را داده است که برای ادامه فعالیت با هوآوی می‌توانند به چین بازگردند و در آنجا مشغول به کار شوند. به نظر می‌رسد که در حال حاضر تعدادی از کارمندان از موضوع اخراج خود مطلع شدند و دسته دیگر در آینده‌ای نزدیک در جریان برنامه شرکت قرار خواهند گرفت.

در آزمایشگاه های واشنگتن، تکزاس و کالیفرنیا حدود 850 نفر کار می‌کنند.  15 ماه مه وزارت بازرگانی آمریکا «هوآوی» و 70 شعبه آن را در لیست سیاه گنجاند.  وزارت بازرگانی ایالات متحده با تأیید کاخ سفید شرکت هوآوی را در Entity List  قرار داد، تا از آن تاریخ به بعد داد و ستد شرکت‌های آمریکایی با هوآوی منوط به کسب اجازه از این وزارتخانه باشد. در نتیجه این حکم هوآوی از خرید محصولات آمریکایی (سخت‌افزار و نرم‌افزار) محروم شد و در شرایطی که وضعیت این کمپانی روزبه‌روز رو به وخامت بود، ترامپ در دیدار با جین پینگ در مجمع اجلاس سران 20 این ممنوعیت را لغو کرد. این تصمیم تا حدی توانست فشارهای را از روی هوآوی بردارد اما حل همه مشکلات این کمپانی در گرو حل شدن اختلافات میان چین و آمریکا در جنگ تجاری است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала