تبعات منفی تحریم‌ها پنهان نمی ماند

© Photo / IRNAگمانه زنی درباره زمان بازگشایی دانشگاه‌ها در ایران
گمانه زنی درباره زمان بازگشایی دانشگاه‌ها در ایران  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روند برنامه‌های دانشگاه در حوزه‌ بین‌المللی به ویژه از حیث مالی را با چالش‌هایی مواجه نموده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، رئیس دانشگاه صنعتی شریف با تاکید بر این که نمی‌توانیم تبعات منفی ناشی از تحریم را کتمان کنیم، گفت: متأسفانه اعمال تحریم علیه کشور روند برنامه‌های دانشگاه در حوزه‌ بین‌المللی به ویژه از حیث مالی را با چالش‌هایی مواجه نموده و واقعیت این است که نمی‌توان تبعات این تحریم‌ها را کتمان کرد.

وی در ادامه گفت:«در اثر این تحریم دچار یک سری مشکلاتی شده‌ایم و و رفت و آمدهای دانشگاه‌های مختلف ارتباطات بین‌المللی پژوهشگران و اساتید و دانشجویان که از گذشته وجود داشته است تحت تأثیر این تحریم‌ها قرار گرفته است. بنابراین طبیعی است که تحریم بر ادامه این روند تأثیرات منفی داشته باشد.

تأثیرات تحریم‌ها علیه کشور ما، فقط در یک حوزه خاص مشکل ایجاد نکرده است. اما هر زمانی ارتباط بین دو دانشگاه به مسائل مالی مربوط بوده و دانشگاهی تمایل به حمایت از استاد یا دانشجو داشته، با مشکلاتی مواجه بودیم و نتوانسته‌ایم کانال مالی لازم برای نقل و انتقالات را ایجاد کنیم.در حال حاضر با برخی از دانشگاه‌های اروپایی، آمریکا و کانادا تعاملات علمی داریم، ضمن اینکه این تعاملات با برخی از دانشگاه‌های آسیایی در سطح خوبی وجود دارد و تلاش ما این است که در شرایط تحریم این ارتباط حفظ شود. اگر چه تحریم‌ها اثرات منفی را بر روند این تعاملات گذاشته است، اما ما نمی‌توانیم روابط بین المللی خود را در نتیجه تحریم‌ها قطع کنیم.

تاکنون دانشگاهی نداشتیم که بخواهد به دلیل اعمال تحریم علیه کشور ارتباط و تعاملات علمی خود را با دانشگاه شریف قطع کند. اما گاهی مواقع برخی از دانشگاه‌های اروپایی در خصوص این تعاملات ایراداتی را می‌گیرند اما هنوز به مشکل خاصی در این زمینه برخورد نکرده‌ایم».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала