دلایل خروج ترامپ از برجام در پیام های لو رفته سفیر سابق بریتانیا

© AFP 2023 / Saul Loebدلایل خروج ترامپ از برجام در پیام های لو رفته سفیر سابق بریتانیا
دلایل خروج ترامپ از برجام در پیام های لو رفته سفیر سابق بریتانیا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سفیر بریتانیا در واشنگتن کیم دروک در تلگرام های ارسالی به لندن نظرش را در خصوص اینکه چرا ترامپ از برجام خارج شده، نوشته است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه دیلی میل، وی دلیل خروج ترامپ رئیس جمهور آمریکا از معاهده هسته ای با ایران را به خاطر بدخواهی اش به باراک اوباما رئیس جمهور سابق می داند.

بر اساس مدارک این روزنامه ، سفیر بریتانیا که روز چهارشنبه به خاطر افشای پیام هایش استعفا داد در نامه هایش خاطر نشان می کند که ترامپ از توافق با ایران به خاطر دلایل شخصی خارج شده است برای آنکه باراک اوباما برجام را امضاء کرده بود. او این رفتار دولت ترامپ را خرابکاری دیپلماتیک نامید.

این روزنامه خاطر نشان می کند که تلگرامی که دروک در آن به تشریح نظر خود پرداخته در ماه مه سال ۲۰۱۸ ارسال شده است، پس از آنکه باریس جانسون وزیر امور خارجه بریتانیا بود و نمی توانست ترامپ را متقاعد کند که از معاهده هسته ای با ایران خارج نشود.

پیشتر روزنامه ساندی تایمز به استناد از منابع خود اطلاع داد که پلیس بریتانیا شخصی را که باعث افشای پیام های دروک در تلگرام شده  را شناسایی کرده است.

در تاریخ 8 می، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خبر خروج واشنگتن از توافقنامه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را اعلام نمود. این توافقنامه موجب محدودیت در فعالیت های هسته ای ایران و جلوگیری از اقدامات یکجانبه آمریکا و شورای امنیت سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا در تحریم های یک طرفه می باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала