درخواست سنا از ترامپ برای اعمال تحریم علیه ترکیه

© Sputnik / Kmccoy / wikipedia.orgدرخواست سنا از ترامپ برای اعمال تحریم علیه ترکیه
درخواست سنا از ترامپ برای اعمال تحریم علیه ترکیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
گروهی از سناتورهای آمریکایی خواستار تحریم علیه ترکیه در رابطه با خرید سامانه روسی اس 400 شدند.

به گزارش اسپوتنیک، گروهی از سناتورهای آمریکا روز جمعه از دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور خواستند تا تحریم های علیه ترکیه در ارتباط با خرید سامانه موشکی روسی اس - 400 اعمال کند و فروش جنگنده نسل پنجم اف - 35 به آنکارا را متوقف کند.

آیا عراق از روسیه اس ـ 400 خواهد خرید؟ - اسپوتنیک ایران
نگرانی ناتو از تحویل سامانه اس - 400 به ترکیه

در پیام این سناتورها آمده؛ ما از رئیس جمهور می خواهیم که تحریم ها به طور کامل براساس قانون اعمال کند. همچنین عرضه جنگنده های اف - 35 را تا زمان نامشخص متوقف کند و از وزارت دفاع می خواهیم حضور ترکیه در برنامه اف - 35 را متوقف کند.

سناتورهای آمریکایی، خرید سامانه روسی اس- 400 توسط ترکیه را پیامی هشدار دهنده به نزدیکی پوتین روسیه و تهدیدی برای برنامه اف - 35 خواندند.

همچنین اشاره کردند که ترکیه یک شریک مهم در ناتو محسوب می شود و ما امیدواریم روابط استراتژیک آمریکا و ترکیه به سردی کشیده نشود. اما تا زمانی که اردوغان، رئیس جمهور ترکیه به فکر دوستی شخصی با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه باشد و نه به فکر منافع اقتصادی ترکیه و امنیت ناتو، همکار ما غیر ممکن خواهد بود.

شایان ذکر است که روز جمعه، وزارت دفاع ترکیه از تحویل نخستین محموله سامانه روسی اس - 400 خبر داد.

دسامبر سال 2017 ترکیه اعلام کرد قرارداد خرید دو فروند سامانه اس- 400 از روسیه را به ارزش دو میلیارد دلار نهایی کرده است. بر اساس مفاد قرارداد، 45 درصد هزینه را ترکیه به صورت نقد می‌پردازد (که بخشی از آن را پیش پرداخت کرده است) و 55 درصد آن را روسیه به صورت وام به ترکیه تقبل می‌کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала