خطر تحریم چین از سوی آمریکا به خاطر ایران

© AP Photo / Andy Wongگفتگوی چین و آمریکا درباره لغو تحریم ها و عوارض گمرکی
گفتگوی چین و آمریکا درباره لغو تحریم ها و عوارض گمرکی  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مقامات عالی رتبه دولت امریکا در اینباره به توافق رسیده اند که واردات نفت ایران از سوی چین به میزان بیش از یک میلیون بشکه در ماه ژوئن به منزله نقض تحریم ها علیه تهران است اما فعلاً درباره چگونگی پاسخ واشنگتن به این اقدام پکن فکر می کنند.

به گزارش اسپوتنیک، روز پنج شنبه روزنامه پولیتیکو با استناد به منابع خود اطلاع داد تندروها در دولت امریکا با اصرار به اعمال تحریم ها علیه شرکت های چینی خریدار نفت ایران فرا می خوانند.

به نوشته پولیتیکو، در دولت امریکا نگران ان هستند که اقدامات چین به پیشبرد موضع واشنگتن لطمه وارد سازد و ادعا می کنند سیاست تحریمی آمریکا علیه ایران فعلا موثر بوده است. بطور همزمان قانونگذاران جمهوری خواه از دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا  تقاضا می کنند به فشار بر چین در این مسئله شدت ببخشد. در عین حال اعمال چنین تحریم هایی می تواند مذاکرات تجاری دو کشور را که بدون این هم با دشوار به پیش می رود، بغرنج تر سازد.

روز 22 آوریل ترامپ تصمیم گرفت معافیت  تعدادی از کشورها از اجرای تحریم های نفتی علیه ایران را تمدید نکند. تحریم های  آمریکا علیه ایران از جمله ممنوعیت خریداری نفت از تهران در ماه نوامبر 2018 اندکی پس از تصمیم ترامپ درباره خروج از برجام احیا شدند  اما سپس دولت آمریکا هشت کشور  چین ، یونان ، هند، ایتالیا، ژاپن ، کره جنوبیف تایوان و ترکیه را به مدت 6 ماه از اجرای اینن تحریم ها معاف کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала