واکنش بولتون به توییت وزیر خارجه ایران

© AP Photo / Shakh Aivazovبولتون: تخفیف تحریم ها علیه ایران فعلاً ممکن نیست
بولتون: تخفیف تحریم ها علیه ایران فعلاً ممکن نیست - اسپوتنیک ایران
اشتراک
«جان بولتون» مشاور امنیت ملی ریاست جمهوری آمریکا روز چهارشنبه در توییتی در پاسخ به پیام توییتری «محمد جواد ظریف» در باره نقش تیم ب در از بین بردن توافق برجام نوشت: یک روز، به وی توضیح خواهم داد که چطور یک توافق بد را پایان دهد.

​به گزارش اسپوتنیمک پیشتر وزیر خارجه  ایران در حساب کاربری خود در توئیتر نوشته بود : جان بولتون مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری آمریکا و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی، دونالد ترامپ را برای از بین بردن برجام فریب داده اند.

ظریف در این توییت افزود: بولتون و نتانیاهو در سال ۲۰۰۵ با اصرار بر غنی‌سازی صفر، توافق پاریس میان ایران و سه کشور اروپایی را از بین بردند. نتیجه؟ ایران غنی‌سازی خود را تا سال ۲۰۱۲، صد برابر کرد.

وزیر امور خارجه ایران همچنین در توییت دیگری نوشت: تیم بی این حماقت را به دونالد ترامپ قالب کردند که از بین بردن برجام از طریق تروریسم اقتصادی، وی را به توافقی بهتر خواهد رساند. همزمان با اینکه به شکلی فزاینده روشن می‌شود که توافقی بهتر در کار نخواهد بود، آنها به شکل مضحکی خواهان پایبندی کامل ایران به برجام هستند. راه خروج وجود دارد، ولی نه وقتی که تیم بی کار را در دست داشته باشند.

ایران یکشنبه گذشته به دنبال عدم پایبندی گروه 4+1 به تعهدات برجامی خود و برآورده نشدن مطالبات ایران در این توافق، گام دوم کاهش تعهدات خود در توافق هسته‌ای را اجرا کرد که بر اساس آن، ایران دیگر محدودیت سطح غنی‌سازی تا سقف 3.67 را رعایت نخواهد کرد. در گام نخست کاهش تعهدات هسته‌ای هم ایران اعلام کرد که به محدودیت‌های برجام در زمینه میزان ذخایر اورانیوم 3.67 درصد و 130 تن آب سنگین پایبند نخواهد بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала