هدف ایجاد ائتلاف نظامی در خلیج فارس، حمله به ایران است

© AFP 2023 / Ebrahim Norooziرزمایش ایران در خلیج فارس
رزمایش ایران در خلیج فارس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آنتون ماروزوف نماینده حزب لیبرال دموکرات مطمئن است که ایالات متحده در پشت سر اهدافش به منظور ساخت ائتلاف برای نگهبانی از آب های نزدیک ایران و یمن ، برای حمله به ایران آماده می شود.

به گزارش اسپوتنیک، این دیپلمات افزود که واشنگتن به دنبال بهانه ای برای جنگ با تهران است.

پیشتر ژنرال آمریکایی جوزف دانفورد گفته بود که مقامات آمریکا قصد دارند ائتلاف بین المللی برای نگهبانی از آب های نزدیک ایران و یمن تشکیل دهند. وی این ابتکار را با حمله ماه ژوئن به نفتکش ها در دریای عمان نسبت داد.

به گفته دانفورد، واشنگتن مذاکراتی انجام می دهند تا مشخص شود که آیا می تواند ائتلافی با هدف تضمین آزادی کشتی ها در دریای عمان و باب المندب تشکیل دهد.

به گفته ماروزوف ابتکارات ژوئنی بسیار شبهه برانگیزند . ایالات متحده ایران را متهم می داند و نیروهای خود را برای حمله علیه آن آماده می کند. این نماینده خاطر نشان کرد که آمریکا به نوبه خود سناریوی مشابهی را در خاور میانه داشت و در نتیجه آن به عراق حمله کرد.

جنگ ایران و آمریکا، موجب تغییر شکل جهان می شود - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
جنگ ایران و آمریکا، موجب تغییر شکل جهان می شود

این نماینده خاطر نشان می کند که اکنون تهران می تواند به اتهام بی ثبات کردن اوضاع در منطقه مواجه شود. پس از آن آمریکا اقدامات تهران را خطر بالقوه برای کشورهای همسایه و تجارت جهانی نفت می خواند. هدف نهایی آمریکا ایجاد دولت آمریکایی در ایران است.

به عقیده وی کسانی که متحدین ناتو بوده و دوستان آمریکا در منطقه هستند در این ائتلاف آمریکایی وارد می شوند. اسرائیل به نوبه خود به حمله به ایران علاقه مند است. ماروزوف خاطر نشان کرد که خود ایران برای صلح و آشتی آماده است اما آمریکا بحران را تشدید می کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала