پمپئو : یهودی ستیزی ایرانیان، تاریخی است

© Sputnik / Ekaterina Lyzlova /  مراجعه به بانک تصاویر پمپئو : یهودی ستیزی ایرانیان، تاریخی است
پمپئو : یهودی ستیزی ایرانیان، تاریخی است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا در سخنرانی خود در خصوص روابط واشنگتن و تل آویو، شعار" مرگ بر اسرائیل" ایرانی ها را تفسیر کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری مهر، سایت وزارت خارجه آمریکا نوشت :مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در سخنرانی خود در روز دوشنبه علاوه بر روابط آمریکا واسرائیل درباره ایران نیز نظر داد و به مواردی همچون فشارهای بی سابقه آمریکا بر تهران اشاره نمود.

پمپئو در سخنرانی خود در خصوص موضوع آزادی ادیان در ایران گفت : اگر کسی بخواهد در ایران دین خود را تغییر داده و مسیحیت را انتخاب کند با مجازات مرگ مواجه می شود.

او همچنین در ارتباط با شعار مرگ بر اسرائیل در ایران بیان داشت: یک دکترین غیر قابل تحمل در ایران موجب شده تا ایرانی ها برای چهار دهه شعار مرگ بر اسرائیل سر بدهند، این شبیه همان چیزی است که سال های خیلی خیلی دور زمانی که ایران امپراطوری فارس (پرشیا) نام داشت در آن رخ می داد.

پمپئو برای توضیح بیشتر در این رابطه به کتاب استر اشاره کرد و خاطر نشان کرد:  کتاب استر در این رابطه به ما می گوید که در حدود قرن پنجم قبل از میلاد مسیح، خشایار شاه پادشاه ایران مشاوری متعصب به نام هامان داشته که وی بدنبال کشتار همه یهودیان بوده است. این فرد بصورت محرمانه با مهر شاه نامه هایی را برای فرمانداران نقاط مختلف ایران ارسال می کرد و از آنها می خواست تا مردم علیه یهودیان قیام کنند. ما باید قدردان ملکه استر باشیم که مداخله کرده و از شاه خواست تا به یهودیان رحم کند و بدین ترتیب توطئه هایمان خنثی شد و امروز ما عید یهودی پوریم را به همین مناسبت جشن می گیریم.

مایک پمپئو که در نشست «مسیحیان متحد برای اسرائیل» حضور داشت ، افزود: «اسرائیل تنها کشور آزاد در خاورمیانه (غرب آسیا) محسوب می‌شود و اعلامیه استقلال آن در بردارنده آزادی دین و آموزش برای همگان است. دولت آمریکا برای حمایت از مسیحیان عراق و دیگر نقاط دنیا تلاش کرد.»

پمپئو ادامه داد: «تهران مانع از آزادی دیانت شهروندان خود می‌شود و ما برای تمامی مظلومان ایران دعا می‌کنیم! ما اقدام به اعمال سخت‌ترین بسته تحریمی علیه ایران کرده ایم و کارمان هنوز پایان نیافته است. ما جلوی دستیابی ایران به اموالی را که می‌خواست برای نابودی اسرائیل به کار بگیرد گرفته ایم.»

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала