پاسخ آمریکا به معطلی تیم ملی والیبال ایران در فرودگاه

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / تیم ملی والیبال ایران
تیم ملی والیبال ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی اداره گمرک و مرزبانی آمریکا بیان داشت که روند ورود اعضای تیم ملی والیبال ایران بدون مشکل بوده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، دولت آمریکا روز سه‌شنبه در واکنش به خبرهای مرتبط با برخورد توهین‌آمیز با اعضای تیم ملی والیبال ایران در بدو ورود به شیکاگو برای شرکت در دور پایانی مسابقات لیگ ملت‌های والیبال، اطلاع داد که مشکل خاصی وجود نداشته و پذیرش اعضای تیم بر اساس «رویه‌های عادی» صورت گرفته است.

استیو بنسباک سخنگوی اداره گمرک و مرزبانی آمریکا در بیانیه‌ای که در اختیار شبکه «سی‌ان‌ان» قرار گرفته، گفته است: «روندهای عادی اداره گمرک و مرزبانی انجام شد و همه بدون هرگونه اتفاق خاصی پذیرش شدند.»

این درحالیست که روز گذشته «امیر خوش‌خبر» سرپرست تیم ملی والیبال ایران گفت ورود این تیم «با اتفاقاتی» همراه بوده است.

تیم ملی والیبال ایران، جام ملت ها - اسپوتنیک ایران
اعتراض وزارت خارجه به معطلی تیم ملی والیبال ایران

خوش‌خبر بیان داشت: «پس از ورود هر گروه از بازیکنان و مربیان ایرانی، چند نفر از آنها را فقط برای انجام مصاحبه انتخاب کردند و این پروسه حدود ۴ ساعت طول کشید.»

به گفته وی، این رفتار تنها  با تیم ایران صورت گرفته است و از همین رو، هیأت ایرانی مراتب اعتراض خود را به میزبان و فدراسیون جهانی والیبال اعلام کرده است. 

روز گذشته وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از طریق سفیر سوئیس در تهران که حافظ منافع آمریکاست، مراتب اعتراض رسمی ایران به دولت آمریکا را ابراز کرد.

«محسن بهاروند» مدیر کل آمریکای وزارت امور خارجه ایران در این مورد گفته است: «اگر آمریکا نمی‌تواند منصفانه و بی‌طرفانه میزبان همه تیم‌های ورزشی باشد، بهتر است از میزبانی مسابقات ورزشی خودداری کند.»

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала