واکنش ترامپ به ایمیل‌های لو رفته سفیر بریتانیا در واشنگتن

© AFP 2023 / Saul Loeb ترامپ
 ترامپ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در روزهای اخیر ایمیل های مرتبط با ایران از سفیر بریتانیا در آمریکا افشا شده است.

به گزارش اسپوتنیک با استناد به رسانه های آمریکایی، دونالد ترامپ در واکنش به ایمیل‌های لو رفته سفیر بریتانیا در واشنگتن گفت:«کیم دراک به بریتانیا خدمت نکرده است. من هم می‌توانم چیزهایی در مورد کیم دراک بگویم اما به خودم چنین زحمتی نمی‌دهم».

در ایمیل‌هایی که کیم دراک، سفیر بریتانیا در آمریکا به صورت محرمانه برای دفتر نخست‌وزیر بریتانیا ارسال کرده، دونالد ترامپ فردی بی‌منطق، ناکارآمد و متزلزل توصیف شده که برنامه مشخصی در قبال ایران ندارد.

سفیر بریتانیا همچنین ادعای دونالد ترامپ مبنی بر لغو برنامۀ حمله به یک پایگاه در ایران تنها دقایقی پیش از انجام آن را غیر واقعی ‌خواند. او همچنین مدعی می‌شود که ترامپ هرگز به طور کامل موافق حمله تلافی‌جویانه علیه ایران بدلیل سرنگونی پهپاد آمریکایی نبوده و دلیل آن را نیز شعار دوران انتخاباتی‌ ریاست جمهوری وی که قول داده بود ایالات متحده در هیچ جنگ دیگری درگیر نشود، می‌داند.نباید انتظار داشت سیاست‌های آمریکا در خصوص ایران در آینده نزدیک به روند منطقی بازگردد.

روند رو به وخامت گرائیدن روابط امریکا و ایران پس از به قدرت رسیدن دونالد ترامپ آغاز شده است. رئیس جمهور امریکا ایران را به برهم زدن ثبات در منطقه و حمایت از تروریسم جهانی متهم می کنند. رهبران ایران در پاسخ ضمن رد این اتهامات قول داده اند در برابر فشار واشنگتن تسلیم نشده و به دنبال کردن خط مشی سیاسی مستقل خود ادامه دهند.

پنجم ماه مه جان بولتون، مشاور امنیت ملی ایالات متحده در این خصوص گفت که واشنگتن به منظور مقابله با سیاست های ایران، بمب افکن هایی را در خاورمیانه مستقر خواهد کرد و یک گروه تجهیزات نظامی به رهبری ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن به این منطقه ارسال می کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала