انتشار پیام مهمی از ایران به نقل از سی ان ان

© Photo / Mohamed Nanabhayانتشار پیام مهمی از ایران به نقل از سی ان ان
انتشار پیام مهمی از  ایران به نقل از سی ان ان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سی ان ان نوشت، امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه با حسن روحانی تماس تلفنی داشته و خواستار حفظ برجام بوده است.

به گزارش اسپوتنیک، شبکه تلویزیونی سی ان ان در واکنش به گام جدید ایران در ارتباط با کاهش تعهدات برجامی اطلاع داد: پیام مهمی که از این نشست از سوی تهران دریافت می شود، باز بودن مسیر دیپلماسی است.
روز یکشنبه پس از نشست خبری مشترک سخنگویان دولت و سازمان انرژی اتمی در باره گام‌های جدید ایران در برجام در این شبکه خبری خاطر نشان کردند: ایران سطح غنی سازی اورانیوم خود را افزایش می‌دهد، بنابر توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ حد مجاز غنی سازی ۳.۶۷ درصد برای ایران بود، اما ایران می‌گوید مسیر دیپلماسی همچنان باز است.
خبرنگار سی ان ان بیان داشت: ایران "بی میل" به کاهش تعهدات در برجام خود را نشان داد، توافقی که دولت ترامپ در ماه مه سال گذشته میلادی آن را ترک کرد، مساله انتقاد آمیز هم در برجام همین است.
سی ان ان اطلاع داد: ایران بار دیگر مهلتی ۶۰ روزه بخصوص به طرف اروپایی داد تا نتیجه منسجمی در خصوص اینکه ایران قادر به مبادلات نفتی داشته باشد، اعلام کرد.

چرا ایران با آتش بازی می کند؟ - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
چرا ایران با آتش بازی می کند؟

خبرنگار سی ان ان گفت: آمریکا نه تنها تحریم‌های یکجانبه را بر ایران اعمال کرده بلکه تحریم‌های چند جانبه ای بر کشورهایی که قصد تجارت و خرید نفت از این کشور را داشته باشند، اعمال کرده و تهران خواستار نتیجه ملموسی از تلاش‌های دیپلماتیک اروپایی‌ها در تسهیل این تحریم‌ها است، ایران می‌خواهد تا حاصل فروش نفت خود را مستقیماً وارد سیستم مالی و اقتصادی کشور کند.
وی خاطر نشان کرد: این تنش نخست بر سر این توافق است و این یک فشار دیپلماتیک ایران بخصوص به طرف اروپایی است چرا که هیچ پیشرفت (نفع) اقتصادی از توافق هسته‌ای عاید ایران نشده است.
سی ان ان تاکید کرد: باید به یاد داشته باشیم که این آمریکا بود که ابتدا از توافق خارج شد، آلمان، فرانسه، انگلیس، چین و روسیه تلاش به حفظ این توافق دارند.
خبرنگار سی ان ان ادامه داد: ایران طرف‌های دیگر امضا کننده توافق بخصوص اروپایی ها را متهم به قصور در اجرای تعهدات خود بنابراین توافق می‌داند.
شبکه سی ان ان در ادامه افزود: تهران تا امروز به طرف‌های امضا کننده توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ مهلت داده بود تا تأثیر تحریم‌های آمریکا را تسهیل کنند.
سی ان ان افزود: امانوئل مکرون رییس جمهوری فرانسه با همتای ایرانی خود روز شنبه (روز گذشته) تماسی تلفنی داشت و تلاش کرد تا این توافق را نگه دارد؛ دفتر ریاست جمهوری فرانسه در این باره اعلام کرد که مکرون تلاش دارد تا مذاکرات بین المللی را تا اواسط ماه جولای آغاز کند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала