واکنش ایران در برجام به اروپا وابسته است

© AP Photo / Ebrahim Norooziواکنش ایران در برجام به اروپا وابسته است
واکنش ایران در برجام به اروپا وابسته است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مشاور رهبر ایران در امور بین‌الملل: هر چقدر که اروپایی ها در نقض برجام گام بردارند، ایران به همان نسبت واکنش نشان خواهد داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، علی‌اکبر ولایتی، مشاور رهبر ایران در امور بین‌المللی، به بررسی اقدامات متقابل کشورش در قبال نقض برجام پرداخت و درباره استراتژی خروج ایران از برجام گفت: قطعا ما هیچ کاری را ابتدا نخواهیم کرد، مگر این که طرف مقابل این کار را بکند. تاکنون طرف مقابل ما قدم به قدم و آمریکایی‌ها مستقیما و اروپایی‌ها غیر مستقیم برجام را نقض کرده‌اند، لذا به نسبتی که ‌آن‌ها در جهت نقض برجام پیش بروند، ما هم در همان جهت واکنش نشان خواهیم داد؛ یعنی ‌اگر آن‌ها از تعهدات خودشان کم کنند، ما هم کم ‌می کنیم. درست در جهت عکس. اما اگر ‌آن‌ها برگشتند به انجام تعهداتی که قبول کرده بودند، ما هم برمی‌گردیم. در غیر این صورت کارها ادامه پیدا می‌کند و یک مجموعه فعل و انفعالاتی با سیر معقول و تدریجی صورت خواهد گرفت.

به دنبال تشدید مواضع ضد ایرانی دولت آمریکا و تعلل اروپایی‌ها در اجرای وعده‌ها و تعهدات برجامی آنها، شورای عالی امنیت ملی ایران همزمان با سالروز خروج آمریکا از برجام با صدور بیانیه‌ای خطاب به کشورهای عضو این توافق اعلام کرد که ایران در راستای صیانت از امنیت و منافع ملی مردم ایران، و در اعمال حقوق خود مندرج در بندهای 26 و 36 برجام، برخی اقدامات خود در توافق برجام را متوقف می کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала