داشتن سوء پیشینه، شرط لازم استخدامی متفاوت +ویدئو

© Sputnik / Ruslan Krivobok /  مراجعه به بانک تصاویر داشتن سوء پیشینه، شرط لازم استخدامی متفاوت +ویدئو
داشتن سوء پیشینه، شرط لازم استخدامی متفاوت +ویدئو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کارخانه‌ای متفاوت در جذب نیرو که تنها افراد آسیب‌دیده اعتیاد را با داشتن سوء پیشینه و بدون معرف استخدام می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک، کارخانه‌ای که از بازیافت بطری‌های دور ریختی مواد اولیه الیاف تولید می‌کند و برای جذب نیرو تنها داشتن سوء پیشنه را لازم و کافی می‌داند، با یک خط تولید و ۲۰ کارگر فعالیت خود را از سه سال گذشته آغاز کرده است. این کارخانه با مدیریت شخصی که خود سال‌هاست از دام اعتیاد رها شده است، خانه‌ای امن برای افرادی شده است که اعتیاد را تجربه کرده‌اند و برای زندگی دوباره‌شان تلاش می‌کنند، و اکنون با پنج خط تولید و ۱۲۰ کارگر در حال فعالیت است.
غالب افرادی که در این محیط کار می‌کنند کارتن خواب‌هایی بوده‌اند که سال‌ها با مصرف مواد مخدر زندگی سختی را گذرانده‌اند. اما آنها حالا از زندگی متفاوت، روزهای خوش و تفریح خود پس از استخدام‌شان در این کارخانه می‌گویند.

این کارخانه با گردش مالی روزانه ۲۰۰ میلیون تومان، از بازیافت بطری‌های دور ریختنی مواد اولیه کارخانه‌های فرش اصفهان، کاشان، یزد، دلیجان، و قم را تامین می‌کند؛ و نکته‌ی جالب‌تر این اتفاق این است که طراحی، تولید، مونتاژ و نگهداری دستگاه‌های خطوط تولید توسط افرادی انجام می‌شود که در این محیط کار می‌کنند.
کاربران بسیاری ضمن تحسین مدیر این کارخانه برای فراهم آوردن فرصتی دوباره برای افرادی که از سوی جامعه طرد شده‌اند، معتقدند آدم‌ها در طول زندگی خود دچار لغزش و اشتباه می‌شوند اما این‌که به دلیل اشتباه افراد به آنها برچسب زده شود و به آنها بی‌اعتماد شوند نتیجه‌ای جز تکرار اشتباه برای آن فرد نخواهد داشت.
کاربران باور دارند که موفقیت این فعالیت به این دلیل است که درد مشترکی بین مدیر و کارکنان وجود داشته و همین موضوع باعث درک کارکنان و هموار ساختن راه برای فرصتی دوباره و بازگشت به زندگی سالم برای آنان شده است. این کاربران امیدوارند اتفاقات این چنین بیشتر شود تا جامعه‌ای سالم و بهتر داشته باشند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала