پاسخ اردوغان به درخواست میانجیگری ترکیه میان ایران و آمریکا

© REUTERS / Brendan McDermid پاسخ اردوغان به درخواست میانجیگری ترکیه میان ایران و آمریکا
پاسخ اردوغان به درخواست میانجیگری ترکیه میان ایران و آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس‌جمهور ترکیه از آمادگی کشورش برای میانجیگری به منظور کاهش تنش‌ها و یافتن راه حلی برای پایان دادن به مشکلات میان تهران و واشنگتن خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه پس از دیدارش با شینزوآبه، نخست‌وزیر  با بیان اینکه ژاپن نیز مانند ترکیه با تحریم‌های اعمال‌شده علیه ایران مخالف است، گفت: «زمانی که با آبه صحبت می‌کردیم،  وی  از من پرسید که آیا می‌خواهم با وی بر سر این مسئله همکاری کنم یا خیر. من نیز پاسخ دادم "چراکه نه". من هم می‌توانم با آیت‌الله خامنه‌ای و هم با روحانی گفت‌وگو کنم. سپس توافق کردیم تا بر سر اقداماتی که می‌خواهیم اتخاذ کنیم، به گفت‌وگو بپردازیم.

اردوغان گفت هم ترکیه و هم ژاپن برای میانجیگری میان واشنگتن و تهران آمادگی دارند.

اظهارات اردوغان درباره درخواست ژاپن از ترکیه چند هفته پس از آن مطرح می‌شود که آبه با موافقت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا به تهران سفر کرد.

 روابط امریکا و ایران پس از به قدرت رسیدن دونالد ترامپ تیره تر شده است. رئیس جمهور امریکا ایران را به برهم زدن ثبات در منطقه و حمایت از تروریسم جهانی متهم می کنند. رهبران ایران در پاسخ ضمن رد این اتهامات قول داده اند در برابر فشار واشنگتن تسلیم نشده و به دنبال کردن خط مشی سیاسی مستقل خود ادامه دهند.

اخیراً به دنبال حمله به دو نفتکش در دریای عمان که آمریکا ایران را به دست داشتن در آن متهم کرده و سرنگونی پهپاد امریکایی توسط ایران روابط دو کشور رو به وخامت باز هم بیشتری گرائیده است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала