مشاور روحانی سرنوشت ترامپ را وابسته به ایران دانست

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / حسام‌الدین آشنا
حسام‌الدین آشنا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
حسام الدین آشنا، مشاور حسن روحانی رئیس جمهور ایران در یک پیام توئیتری از نقش ایران در ماندن یا نماندن دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در کاخ سفید سخن گفت.

​به گزارش اسپوتنیک، حسام الدین آشنا نوشت:" ما در گذشته باعث برکناری رئیس جمهور آمریکا شدیم و خواهیم توانست دوباره این کار را انجام دهیم. اگر ترامپ حرف پمپئو را گوش کند، چنان رفتار خواهیم کرد که وی یک دوره دیگر در سمت خودش باقی بماند  اما اگر حرف تاکر کارلسون را گوش کند، به شکل دیگر با توپ بازی خواهیم کرد".

حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، روز چهارشنبه در شبکه تلویزیون دولتی ایران گفت که اگر امضا کنندگان توافق هسته ای ایران تعهدات خود را برآورده نکنند، ایران از روز 7 ژوئیه، نیروگاه خود در اراک را مجهز به تولید پلوتونیوم می نماید. 

شایان ذکر است که در تاریخ 8 مه 2018، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خبر خروج واشنگتن از توافقنامه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را اعلام نمود. در طی سال گذشته، آمریکا تلاش کرد تا خرید نفت ایران را به صفر برساند. در سالگرد خروج امریکا از برجام، ایران اعلام نمود که اکنون حق خود می داند به برخی از تعهدات خود در قالب برجام عمل ننماید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала