خودداری آمریکا از جنگ با ایران؟

اشتراک
آمریکا باید از ایده آغاز جنگ با ایران خودداری ورزد.

به گزارش اسپوتنیک، جیل استاین نامزد سابق ریاست جمهوری آمریکا از حزب «سبزها» اعلام نمود که آمریکا باید از حضور نظامی در منطقه خلیج فارس و عملی کردن نقشه جان بولتون در راه‌اندازی جنگ با ایران خودداری ورزد.

او در توضیح گفت:«من فکر می کنم ما باید به تمامیت ارضی ایران احترام بگذاریم و از ایده سرنگونی دولت ایران خودداری ورزیم. ما باید به حاکمیت ایران احترام بگذاریم. بیایید ابزارهای تحریک‌آمیز جنگ را از آن منطقه خارج کنیم — ناو آبراهام لینکلن و بمب‌افکن ها و موشک ها و پهپادها. سیاست ما مشوق درگیری است و پیشنهاد بولتون مشاور رئیس جمهور در امور امنیت ملی را توجیه می کند تا ما جنگ با ایران را آغاز کنیم. ما نباید جنگ با ایران را آغاز کنیم، ما باید به تحریک جنگ پایان بدهیم».

ترامپ جنگ زمینی با ایران را منتفی دانست - اسپوتنیک ایران
ترامپ جنگ زمینی با ایران را منتفی دانست

وی متذکر شد که اطمینانی به توانایی بولتون و پمپئو در یافتن حل و فصل دیپلماتیک این بحران ندارد. به گفته وی «آنها مدت طولانی مقاصد خود در نابودی ایران را اعلام کردند».

استاین از فراخوان های ترامپ در رابطه با بررسی و بحث معامله جدید با تهران انتقاد کرد که بطور همزمان تحریم های شدید بیشتری را علیه ایران وضع می‌کند.

وی افزود:«انجام مذاکرات در این شرایط که ما (آمریکایی ها) تحریم های فوق العاده سخت و مضر را علیه ایران اعمال می کنیم فوق‌العاده دشوار خواهد بود. چطور می توان تحریم کرد و به مذاکرات فراخواند؟ به نظر من، باید به تحریم های غیرقانونی پایان داد. تحریم ها یک نوع جنگ، جنگ اقتصادی هستند».

صبح روز 20 ژوئن روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از سرنگونی یک فروند پهپاد جاسوسی آمریکایی در ساعات اولیه بامداد، پس از تجاوز به فضای سرزمینی جمهوری اسلامی ایران مقابل منطقه کوه‌مبارک استان هرمزگان توسط آتش پدافند نیروی هوافضای سپاه خبر داد.

گفتنی است، روابط آمریکا و ایران پس از به قدرت رسیدن دونالد ترامپ تیره تر شده است. رئیس جمهورآمریکا ایران را به برهم زدن ثبات در منطقه و حمایت از تروریسم جهانی متهم می کنند. رهبران ایران در پاسخ ضمن رد این اتهامات قول داده اند در برابر فشار واشنگتن تسلیم نشده و به دنبال کردن خط مشی سیاسی مستقل خود ادامه دهند.

در تاریخ 8 مه، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خبر خروج واشنگتن از توافقنامه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را اعلام نمود. این توافقنامه موجب محدودیت در فعالیت های هسته ای ایران و جلوگیری از اقدامات یکجانبه آمریکا و شورای امنیت سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا در تحریم های یک طرفه می باشد.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا چندی پیش در اقدامی مغایر قوانین بین‌المللی با انتشار بیانیه‌ای، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را که بخشی از نیروهای رسمی و دفاعی جمهوری اسلامی ایران است، در فهرست سازمان‌های تروریستی خارجی قرار داد.نمایندگان مجلس شورای اسلامی کلیات طرح اقدام متقابل در برابر اعلام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان سازمان تروریستی توسط ایالات متحده آمریکا را تصویب کردند.

پنجم ماه مه جان بولتون، مشاور امنیت ملی ایالات متحده در این خصوص گفت که واشنگتن به منظور مقابله با سیاست های ایران، بمب افکن هایی را در خاورمیانه مستقر خواهد کرد و یک گروه تجهیزات نظامی به رهبری ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن به این منطقه ارسال می کند. این ناو آمریکایی هم اکنون در دریای مدیترانه قرار دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала