اوپک توافق کاهش تولید نفت را 9 ماه تمدید کرد

© AP Photo / Hasan Jamaliاوپک توافق کاهش تولید نفت را 9 ماه تمدید کرد
اوپک توافق کاهش تولید نفت را 9 ماه تمدید کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سعید المنصوری، وزیر انرژی امارات متحده عربی گفت که اوپک در مورد تمدید توافق کاهش تولید نفت در چارچوب اوپک پلاس به مدت 9 ماه موافقت کرد.

به گزارش اسپوتنیک، سعید المنصوری، وزیر انرژی امارات متحده عربی گفت که اوپک در مورد تمدید توافق کاهش تولید نفت در چارچوب اوپک پلاس به مدت 9 ماه موافقت کرد.

او در پاسخ به این سوال که آیا توافق کاهش تولید تمدید شده است گفت: "بله" وی گفت: ایران همانند قبل از کاهش تولید در چهارچوب اوپک پلاس حدف شده است.

کمیته نظارتی مشترک وزیران اوپک و غیراوپک که متشکل از 9 کشور است، در دیداری که پیش از نشست اعضای اوپک برگزار شد، طرح مورد حمایت عربستان سعودی و روسیه برای تمدید 9 ماهه توافق کاهش تولید 1.2 میلیون بشکه در روز نفت را توصیه کرد.

الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه پس از ترک نشست این کمیته اظهار کرده بود: نظر عمومی بر این است که ما باید کاهش تولید را به مدت 9 ماه تمدید کنیم. ما تمدید شش یا 9 ماهه توافق را بررسی کردیم اما نظر عمومی این بود که ما باید دوره زمستان را سپری کنیم.

نواک گفت: هیچ وزیری تمدید کاهش تولید طولانی‌تر از 9 ماه را پیشنهاد نکرده است و گروه اوپک پلاس در ماه مه 750 هزار بشکه در روز بیشتر از میزانی که توافق شده بود، تولیدش را کاهش داده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала