تعیین زمان دیدار روسیه، ترکیه و ایران در باره سوریه

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر پوتین و اردوغان
پوتین و اردوغان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در زمان دیدار پوتین و اردوغان در حاشیه«جی20» در باره دیدار سه جانبه در رابطه با سوریه گفتگو شد.

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان روسای جمهور روسیه و ترکیه در اجلاس «جی20» در ژاپن، دیدار روسای جمهور روسیه، ترکیه و ایران در رابطه با سوریه را بررسی کردند.

ولادیمیر پوتین در کنفرانس مطبوعاتی پس از پایان اجلاس «جی20» اعلام نمود که همکاری با ترکیه در باره بحران سوریه بطور روزانه جریان دارد و تعامل با ترکیه در این رابطه فشرده‌تر از تعامل با ایالات متحده است.

رئیس جمهور ترکیه اعلام نمود که این دیدار ممکن است در ماه ژوئیه در ترکیه برگزار شود.

وی در این خصوص گفت:«ما با روسای جمهور روسیه و آمریکا آخرین رویدادهای در سوریه و از جمله در ادلب را بررسی کردیم. ما ارزیابی‌ها خود در این خصوص را به اطلاع یکدیگر رساندیم. در باره دیدار سه جانبه ترکیه،روسیه و ایران نیز صحبت کردیم. این دیدار اوایل ماه ژوئیه برگزار خواهد شد».

اولین اجلاس روسیه، ترکیه و ایران در رابطه با بحران سوریه در ماه نوامبر سال 2017 در سوچی برگزار شد. در پایان نشست، رهبران کشورها ایجاد ناحیه غیرنظامی در سوریه، عدم نقض حاکمیت سوریه و حفظ تمامیت ارضی سوریه را اعلام کردند. آنها از دولت سوریه و نیروهای مخالف خواستند در کنگره گفتگوی ملی سوریه شرکت کنند. این ایده از سوی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در همایش «والدای» مطرح شد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала