اخطار جدی نیروهای حوثی یمن به عربستان و امارات

© AFP 2023 / Mohammed Huwaisاخطار جدی نیروهای حوثی یمن به عربستان و امارات
اخطار جدی نیروهای حوثی یمن به عربستان و امارات - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ضیف‌الله الشامی وزیر اطلاع رسانی دولت نیروهای حوثی عضو جتبش شیعه انصارالله یمن اعلام کرد نیروهای حوثی آماده حمله مستقیم به پایتخت عربستان و امارات هستند

 

به گزارش اسپوتنیک ، ضیف‌الله الشامی در مصاحبه با شبکه العالم گفت که در آینده ای نزدیک پایتخت کشورهای حاضر در تجاوز علیه یمن شاید مورد  هدف نیروهای یمنی قرار بگیرند.
وزیر اطلاع رسانی دولت نیروهای حوثی که در برنامه المشهد الیمنی شبکه العالم حاضر شده بود گفت که هدف قرار دادن فرودگاه های ابوظبی و ینبع در جنوب غرب عربستان و غیر آن ثابت می کند که نیروهای یمنی می توانند به هر هدفی که می خواهند دست پیدا کنند.
الشامی ادامه داد که نیروهای یمنی توانایی حمله مستقیم و دقیق به اهدافی از پیش تعیین شده را دارا هستند و صنعا می تواند کمیته های بین المللی را برای برملا ساختن دروغ سعودیها در حمله یمنی ها به غیر نظامیان سعودی را تشکیل دهد.
مقام حوثی در پایان گفت: ائتلاف متجاوز اعضای القاعده و داعش را از مناطق مختلف به جبهه های نبرد با ما می فرستد تا به نمایندگی از عربستان بجنگند.
در یمن از سال 2014 درگیری داخلی ادامه دارد. در یک طرف این نزاع نیروهای حوثی عضو جنبش شیعه " انصارالله" و در طرف دیگر آن ارتش دولتی و شبه نظامیان وفادار به عبدربه منصور هادی، رئیس جمهور یمن قرار دارند که مورد حمایت جامعه بین المللی است. از سال 2015 ائتلاف عربی به ریاست عربستان سعودی پشتیبانی نظامی از نیروهای دولتی را برعهده دارند. به نظر می رسد ، ایران از حوثی هایی که صنعا پایتخت یمن و بخش قابل توجهی از کشور را تحت کنترل دارند ، پشتیبانی می کند.

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала