ظریف: ترامپ در جایگاهی برای تهدید ایران قرار ندارد

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / ظریف: ترامپ در جایگاهی برای تهدید ایران نیست
ظریف: ترامپ در جایگاهی برای تهدید ایران نیست - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر امور خارجه ایران اعلام کرد که آمریکا در جایگاهی قرار ندارد که ایران را نابود کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از العالم، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در واکنش به تهدیدهای رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر نابود کردن ایران گفت که آمریکا در جایگاهی نیست که بتواند چنین کاری انجام دهد.

ترامپ: رهبران ایران خودخواه و احمق اند - اسپوتنیک ایران
ترامپ: رهبران ایران خودخواه و احمق اند، اگر معامله نکنند!

ظریف در پاسخ به سوال فردریک پلایتن، خبرنگار "سی ان ان" مستقر در تهران گفت: قطعا او اشتباه می‌کند. اما آن اظهارات نشان می‌دهد که اهداف آمریکا یقینا غیرقانونی هستند. ایالات متحده در جایگاهی نیست که ایران را نابود کند.

وی ضمن تاکید بر اینکه آمریکا از توانمندی لازم برای نابود کردن ایران برخوردار نیست، توضیح داد: جز اینکه از تسلیحات ممنوعه (کشتار جمعی) برای این کار استفاده کند. مردم ایران آماده مقاومت در برابر هرگونه تجاوزی هستند. لکن ما به دنبال جنگ نیستیم.

وزیر خارجه ایران با بیان اینکه جمهوری اسلامی هرگز به دنبال جنگ نبوده و نیست، تصریح کرد: اقدامات آمریکا طی چند هفته گذشته تقابلی (و در جهت درگیری) و تحریک‌آمیز بود. مخصوصا اعمال تحریم‌هایی بر رهبری ایران، توهین مضاعفی از سوی ایالات متحده به تمامی ملت ایران بود.

ظریف ضمن اشاره به عمل‌کردن ایران به حقوقش ذیل توافق هسته‌ای و قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل، افزود: اما آمریکا در تناقض آشکار (با برجام) عمل کرده است.

وی در واکنش به برخی اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا با اشاره به اینکه دوران غرب وحشی تمام شده، گفت: به نظر من ترامپ باید به خاطر بیاورد که ما اکنون در قرن هجدهم زندگی نمی‌کنیم. اکنون منشور سازمان ملل وجود دارد و تهدید به اعمال قوه قهریه، غیرقانونی است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала