رد اتهامات وزیر خارجه آمریکا از سوی سفارت ایران در افغانستان

© Sputnik / V. Kiselev /  مراجعه به بانک تصاویر رد اتهامات وزیر خارجه آمریکا از سوی سفارت ایران در افغانستان
رد اتهامات وزیر خارجه آمریکا از سوی سفارت ایران در افغانستان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سفارت جمهوری اسلامی ایران در افغانستان اتهامات مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا را در خصوص نقش ایران در تخریب روند صلح افغانستان رد کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ، سفارت جمهوری اسلامی ایران در افغانستان امروز اعلام کرد: ثبات و امنیت در افغانستان در راستای منافع و امنیت ایران است و تهران از روند صلح افغانستان حمایت می کند.
سفارت ایران افزود: صلح خواست عمومی جامعه افغانستان است و هر سازوکاری که برای تحقق این آرزوی دیرینه مورد توافق دولت، احزاب سیاسی و مردم این کشور باشد، از حمایت کامل جمهوری اسلامی ایران برخوردار خواهد بود.
وزیر خارجه آمریکا در سفرش به کابل با وارد کردن اتهامات بی اساس مدعی شد: اگر ایران روند صلح افغانستان را تخریب کند، آمریکا با این اقدام ایران مقابله می کند.
روابط واشنگتن و تهران پس از حمله به نفتکش ها در دریای عمان و سرنگونی یک پهپاد جاسوسی امریکا توسط ایران متشنج تر شده است. روند رو به وخامت گرائیدن روابط امریکا و ایران پس از به قدرت رسیدن دونالد ترامپ آغاز شده است. رئیس جمهور امریکا در ماه مه سال گذشته از برجام خارج شده و ایران را به برهم زدن ثبات در منطقه و حمایت از تروریسم جهانی متهم می کنند. رهبران ایران در پاسخ ضمن رد این اتهامات قول داده اند در برابر فشار واشنگتن تسلیم نشده و به دنبال کردن خط مشی سیاسی مستقل خود ادامه دهند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала