شواهد حاکی از دست داشتن ایران در انفجار نفتکش ها برای روسیه قانع کننده نیستند

© AP Photo / ISNAشواهد حاکی از دست داشتن ایران در انفجار نفتکش ها برای روسیه قانع کننده نیستند
شواهد حاکی از دست داشتن ایران در انفجار نفتکش ها برای روسیه قانع کننده نیستند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل اعلام کرد شواهد حاکی از دست داشتن ایران در انفجار نفتکش ها برای مسکو قانع کننده نیستند.

به گزارش اسپوتنیک، واسیلی نبنزیا گفت:" ما شاهد متشنج شدن مصنوعی اوضاع در خلیج فارس هستیم که صلح و امنیت در منطقه و همچنین تلاش های بین المللی برای حل و فصل درگیری را در معرض تهدید قرار می دهد. شواهد ارائه شده درباره مقصر بودن ایران ما را قانع نمی کند".

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل افزود: "کلاً این احساس به وجود می آید که دارد بهانه و دست آویزی برای اعلان جنگ سر هم بندی می شود. سخن پراکنی هایی درباره روابط ایران با القاعده (سازمان تروریستی ممنوعه در روسیه) و دست داشتن جمهوری اسلامی در انفجار نفتکش ها شنیده می شود که نفع ایران در آنها کمتر از هر کشور دیگر است. این صحبت ها بیشتر یادآور سال 2003 است که داشتن شواهدی برای آغاز حمله به عراق را سر هم بندی می کردند. پیامد های این کار برای همه معلوم است".

یادآور می شود روز پنج شنبه 13 ماه ژوئن، دو تانکر نفتی آلتر فرانت و کوکوکا کاریجیس در دریای عمان مورد حمله قرار گرفتند. ایالت متحده آمریکا، ایران را مسئول حمله به تانکرهای نفتی در خلیج عمان می داند، کشورهای بریتانیا و عربستان سعودی نیز با آمریکا در این خصوص هم عقیده هستند. در عین حال، وزارت امور خارجه ایران این اتهامات را خلاف واقعیت می داند.

در ماه های اخیر تنش ها میان ایران و آمریکا به طور قابل توجهی افزایش یافته است و مقامات آمریکا علاوه بر تشدید تحریم ها علیه ایران، تحریم های شدیدی را نیز علیه بخش های کلیدی اقتصاد این کشور اعمال کرد. واشنگتن هدف خود از اعمال این تحریم ها را تغییر رفتار جمهوری اسلامی اعلام می کند. آمریکا به وسیله تحریم های ثانویه، خریداران نفت ایران را مجبور به توقف خرید نفت از این کشور کرد. واشنگتن همچنین سپاه پاسداران ایران را در فهرست سازمان های تروریستی قرار داد و ایران نیز در پاسخ به این اقدام سنتکام را سازمان تروریستی اعلام کرد و دولت آمریکا را دولت حامی تروریست خواند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала