آغاز جنگ آمریکا با تهران؟

© AP Photo / Evan Vucciترامپ
ترامپ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ترامپ: حق دارم بدون توافق کنگره جنگ با ایران را آغاز کنم.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «هیل»، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز 24  ژوئن، اعلام کرد که از اختیارات کافی برخوردار است تا بدون توافق کنگره، جنگ با ایران را آغاز کند.

ترامپ در پاسخ به این سوال که آیا از اختیارات کافی برای آغاز عملیات جنگی علیه ایران برخوردار است گفت:«آری. من از چنین اختیاراتی برخوردار هستم. اما دولت تمام تصمیمات را به اطلاع کنگره می رساند. فکر می کنم آنها نیز این اطلاع‌رسانی را با ارزش می دانند».

ترامپ افزود خیلی به آغاز جنگ با ایران نزدیک بودیم، اما تصمیم گرفتم اینکار انجام نشود.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا دوشنبه 24 ماه ژوئن،با صدور فرمان اجرایی جدید، تحریم‌های جدیدی علیه ملت ایران وضع کرد تا به زعم خود ایران به میز مذاکره باز گردد.

ریابکوف: مسکو تحریم های آمریکا علیه ایران را محکوم می کند - اسپوتنیک ایران
ریابکوف: مسکو تحریم های آمریکا علیه ایران را محکوم می کند

استیون منوچین وزیر خزانه داری آمریکا پس از امضای این فرمان در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت:«تحریم‌های امروز بر نهاد رهبری ایران اعمال می‌شود.علیرضا تنگسیری (فرمانده نیروی دریایی سپاه) که به بستن تنگه هرمز تهدید کرده بود؛ امیر علی حاجی زاده (فرمانده هوافضای سپاه) که مسئول سرنگونی پهپاد آمریکایی است، محمد پاکپور (فرمانده نیروی زمینی سپاه) هم به این فهرست افزوده شده‌اند.

 همچنین رئیس جمهوری به من دستور داد که اواخر هفته، ظریف را هم به فهرست تحریم شدگان اضافه کنم.همانگونه که رئیس جمهوری گفت این اقدامات برای بازگرداندن ایران به میز مذاکره برای دسترسی به یک توافق جامع است. این اظهارات در حالی بیان شد که روز گذشته نشست بسته شورای امنیت درباره تجاوز پهپاد آمریکایی به حریم هوایی ایران بدون حضور نماینده ایران برگزار شد».

گفتنی است، روابط آمریکا و ایران پس از به قدرت رسیدن دونالد ترامپ تیره تر شده است. رئیس جمهورآمریکا ایران را به برهم زدن ثبات در منطقه و حمایت از تروریسم جهانی متهم می کنند. رهبران ایران در پاسخ ضمن رد این اتهامات قول داده اند در برابر فشار واشنگتن تسلیم نشده و به دنبال کردن خط مشی سیاسی مستقل خود ادامه دهند.

در تاریخ 8 مه، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خبر خروج واشنگتن از توافقنامه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را اعلام نمود. این توافقنامه موجب محدودیت در فعالیت های هسته ای ایران و جلوگیری از اقدامات یکجانبه آمریکا و شورای امنیت سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا در تحریم های یک طرفه می باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала