مقام ایرانی مدعی شد آمریکا و متحدان منطقه ای مسئول اصلی نقض حقوق بشر هستند

© Photo / IRNAمقام ایرانی مدعی شد آمریکا و متحدان منطقه ای مسئول اصلی نقض حقوق بشر هستند
مقام ایرانی مدعی شد آمریکا و متحدان منطقه ای مسئول اصلی نقض حقوق بشر هستند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سیدابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضاییه ایران گفت: ایالات متحده و متحدان آن در منطقه بدترین ناقض حقوق بشر در خاورمیانه هستند، همانگونه که اقدامات آنها در فلسطین و یمن این را نشان داده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه های ایران، سیدابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضاییه ایران گفت: آمریکا و متحدان کلیدی اش در منطقه، مهمترین ناقضان حقوق بشر در فلسطین و یمن هستند و کارنامه ای سیاه در حمایت از حقوق شهروندی دارند.

وی گفت که امروزه شدیدترین نقض حقوق بشر علیه فلسطینی ها و یمنی ها انجام می شود.

وی با طرح این سوال که آیا کشورهای غربی که با آمریکایی ها علیه ملت ایران همراهی می کنند و حتی از ارائه مواد غذایی، دارو و تجهیزات پزشکی به ایران نیز خودداری می کنند دلسوزان و حامیان حقوق بشر هستند؟ تصریح کرد: همین کشورها که مانع دسترسی ملت ایران به دارو و تجهیزات پزشکی هستند، محور اصلی تدوین و تصویب قطعنامه های حقوق بشری علیه ملت ایران هم محسوب می شوند.

وی افزود: پرونده حقوق بشر و جنایات رژیم سعودی دیگر مثال بزرگ نقض حقوق شهروندی است که با رفتار متناقض آمریکا مورد حمایت قرار می گیرد بطوریکه هم اکنون صف های اعدام بزرگی از فعالان سیاسی و مدنی در عربستان و بحرین ایجاد شده است که بسیاری از آنها را نوجوانان تشکیل می دهند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала