عراقچی: اروپا حاضر نیست برای حفظ برجام اندک هزینه‌ای بپردازد

© REUTERS / Heinz-Peter Bader عراقچی: اروپا حاضر نیست برای حفظ برجام اندک هزینه‌ای بپردازد
عراقچی: اروپا حاضر نیست برای حفظ برجام اندک هزینه‌ای بپردازد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
معاون وزیر امور خارجه ایران پایبند نبودن اروپایی‌ها به تعهدات خود در برجام را به علت نداشتن اراده سیاسی دانست.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، عباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر خارجه ایران در دیدار با آندرو موریسون، معاون وزیر خارجه انگلیس در امور خاورمیانه اظهار داشت که ایران متقاعد شده پایبند نبودن اروپایی‌ها به تعهدات خود در برجام نه به خاطر ناتوانی، بلکه به علت نداشتن اراده سیاسی است و اروپا حاضر نیست برای حفظ این توافق اندک هزینه ای بپردازد.

بيانيه معاون وزير خارجه انگليس پس از رايزنى‌ها با مقامات ایران - اسپوتنیک ایران
بيانيه معاون وزير خارجه انگليس پس از رايزنى‌ها با مقامات ایران

معاون وزیر امور خارجه افزود: شرکت‌های اروپایی جرأت تخطی از دستورات خزانه داری آمریکا را ندارند و این به معنای عدم حاکمیت اروپا حتی در داخل مرزهای خود است.
عراقچی در خصوص مهلت 60 روزه جمهوری اسلامی ایران برای متوازن کردن توافق هسته‌ای طبق ماده 36 برجام گفت: تصمیم به کاهش تعهدات ایران در برجام یک تصمیم ملی و غیرقابل بازگشت است و جمهوری اسلامی ایران تا تأمین خواسته‌های خود به این روند ادامه خواهد داد.
معاون سیاسی وزیر خارجه ایران با انتفاد از ایراد اتهامات بی اساس دولت انگلیس به ایران از جمله در موضوع حمله به نفتکش‌ها در دریای عمان افزود: ظاهراً گرفتاری دولت بریتانیا در مخمصه برگزیت، مانع از شناخت درست واقعیت‌های جهانی شده است. همراهی نپخته با اقدامات قلدرمآبانه آمریکا حاصلی جز افزایش نفرت تاریخی ایرانیان نسبت به سیاست‌های انگلستان نخواهد داشت.
لازم به ذکر است که اندرو موریسون،معاون وزیر امور خارجه بریتانیا روز یکشنبه در تهران با مقامات جمهوری اسلامی ایران دیدار کرد. موریسون پس از سفر خود به ایران در بیانیه‌ای گفت: ارزیابی انگلستان این است که تقریباً قطعاً ایران مسئول حملات اخیر به نفتکش ها در دریای عمان بوده است. چنین اقدامی که ریسک بالای اشتباه محاسباتی را به همراه دارد، باید متوقف شود تا تنش های فزاینده فوراً کاهش یابد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала