پوتین: بگذارید آمریکا خودش تصمیم بگیرد که روابطش را با روسیه توسعه دهد یا خیر

© Sputnik / Aleksey Nikolskyi /  مراجعه به بانک تصاویر پوتین: بگذارید آمریکا خودش تصمیم بگیرد که روابطش را با روسیه توسعه دهد یا خیر
پوتین: بگذارید آمریکا خودش تصمیم بگیرد که روابطش را با روسیه توسعه دهد یا خیر - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفت که کشورش آماده گفتگو با آمریکا است ولی باید آمریکایی ها خودشان تصمیم بگیرند که می خواهند روابطشان را با روسیه گسترش دهند یا خیر.

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفت: نمی دانم، بگذارید آنها خودشان تصمیم بگیرند. می خواهند روابطشان را با روسیه گسترش دهند یا خیر. برای این کار گفتگو لازم است. خواهش می کنم، ما آماده هستیم. اگر هم فکر می کنند لازم نیست ما صبر می کنیم تا زمانی که خودشان به لزوم مذاکره برسند.

ولادیمیر پوتین پنج شنبه گفت که روسیه آماده است تا با آمریکا گفتگو کند، اما این گفتگو در شرایطی که با محدودیت های نهادهای قدرت آمریکا مواجه است و همچنین شروع مبارزات انتخاباتی در آمریکا، دشوار خواهد بود.

از زمان روی کار آمدن دونالد ترامپ در آمریکا و برخلاف پیش بینیها در زمینه بهبود روابط مسکو و واشنگتن، روابط دو کشور به دلایل عمده از جمله اختلاف نظر در زمینه طیف وسیعی از موضوعات جهانی رو به وخامت گذاشته است. روابط روسیه با آمریکا طی سال‌های اخیر بر سر تحریم‌های گسترده واشنگتن علیه مسکو حول مسائل ادعایی که واشنگتن طرح کرده، مانند موضوع اوکراین و شبه‌جزیره کریمه یا پرونده دخالت روسیه در انتخابات آمریکا، پرتنش شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала