شکایت صدها خلبان از بوئینگ

© Flickr / Patcardتعویق در تحویل هواپیمای بوئینگ ۷۷۷ به ایران
تعویق در تحویل هواپیمای بوئینگ ۷۷۷ به ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بیش از 400 خلبان هواپیمای بوئینگ، عليه نقص در سيستم هواپيمايي بوئينگ مکس 737 به دادگاه شکايت نمودند.

به گزارش اسپوتنيک به نقل از آژانس خبري اي بي اس نيوز، 400 خلبان هواپیمای بوئینگ مکس 737 ، عليه اين شرکت به دادگاه شکايت نمودند. 

آتش گرفتن موتور منجر به فرود اضطراری هواپیمای بوئینگ شد + ویدئو - اسپوتنیک ایران
آتش گرفتن موتور منجر به فرود اضطراری بوئینگ 767 شد + ویدئو

به گفته خلبانان، معايب اين مدل از هواپيما، منجر به سقوط دو هواپیما و تعلیق عملیات خطوط هواپیمای بوئینگ مکس 737 در بسياري از پرواز ها شده است. در نتیجه نقص در اين مدل هواپيماهاي بوئينگ، خلبانان آسیب مالی و روحي بسياري را متحمل شدند.

شاکیان از شرکت بوئينگ درخواست خسارت نموده اند، اما مبلغ دقیق اين خسارت ها اعلام نشده است، اين رقم میلیون ها دلار تخمین زده می شود. به دلايل «ترس از مجازات و پيگيري هاي شرکت بوئینگ و تبعیض از طرف مشتریان"، اسامي اين خلبانان ذکر نشده است. گفتني است، قرار است اولین جلسه دادگاه در 21 اکتبر در آمریکا در شیکاگو برگزار گردد.

به عقيده خلبانان، مهندسان بوئینگ طي یک سال، مشکل نرم افزاري اين مدل از هواپيما را را مخفی کرده اند.

شایان ذکر است، در طول شش ماه گذشته، در طی دو حادثه بوئینگ 737 مکس، 346 نفر جان خود را از دست داده‌اند. آخرین حادثه در 10 مارس در اتیوپی اتفاق افتاد. هواپیما 6 دقیقه پس از برخواستن از آدیس بابا سقوط کرد. 157 نفر از شهروندان 33 کشور در این حادثه کشته شدند.
پس از این حوادث، حدود 30 خط هوایی در سراسر جهان از استفاده از بوئینگ 737 خودداری کردند. اتحادیه اروپا، ایالات متحده آمریکا و روسیه آسمان خود را بر روی پروازهای این هواپیما بستند.
بوئینگ 737 مکس یک هواپیمای ساخت کارخانهٔ هواپیماهای تجاری بوئینگ در کشور ایالات متحده آمریکا است. بوئینگ 737 مکس چهارمین نسل از هواپیماهای سری 737 بوئینگ است. 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала