نظر وزیر خارجه بریتانیا درباره سیاست ترامپ نسبت به ایران

© AP Photo / Yong Teck Limنظر وزیر خارجه بریتانیا درباره سیاست ترامپ نسبت به ایران
نظر وزیر خارجه بریتانیا درباره سیاست ترامپ نسبت به ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جرمی هانت ، وزیر خارجه بریتانیا معتقد است دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا احتیاط به خرج می دهد تا جنگ با ایران بطور تصادفی در نگیرد چون به هیچ وجه خواستار جنگ نیست.

دلیل واقعی خودداری آمریکا از حمله به ایران - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
دلیل واقعی خودداری آمریکا از حمله به ایران
به گزارش اسپوتنیک، جرمی هانت که یکی از نامزد های رهبری حزب محافظه کار و نخست وزیر بریتانیا پس از استعفای ترزا می است ، این عقیده خود را در مصاحبه با روزنامه دیلی تلگراف ضمن صحبت درباره لغو حمله نظامی برنامه ریزی شده به ایران در پاسخ به سرنگونی پهپاد آمریکایی از سوی ترامپ مطرح ساخته است.
جرمی هانت خاطرنشان ساخت:" رئیس جمهور امریکا با اقدامات خود در رابطه با سرنگونی پهپاد آمریکایی نشان داد که می خواهد بسیار محتاط باشد تا بطور تصادفی جنگ را تحریک نکند".
وزیر خارجه بریتانیا افزود:"ترامپ تلاش می ورزد مسئله اقدامات مورد حمایت تهران در سوریه، لبنان، عراق و یمن را حل کند که بی ثبات ترین منطقه جهان را بازهم خطرناک تر می کنند اما خواهان بپا کردن جنگ نیست".
بتازگی دونالد ترامپ اعلام کرد پس از سرنگونی پهپاد شناسایی آمریکا دستور حمله نظامی به ایران را صادر کرده اما ده دقیقه قبل از آغاز حمله، دستورخود را لغو کرده است.
درنخستین ساعات بامداد 20 ژوئن، یک فروند پهپاد جاسوسی «گلوبال هاوک» آمریکا بعد از تجاوز به حریم سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در منطقه روبه‌روی کوه‌مبارک استان هرمزگان، هدف آتش پدافند نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفت و سرنگون شد.
دیرتر فرماندهی مرکزی نیروهای مسلح آمریکا اعلام کرد که سامانه دفاع ضد موشکی ایران پهپاد آمریکایی را بر فراز آبهای تنگه هرمز و حریم هوایی بین‌المللی هدف قرار داده است.
ترامپ پس از سرنگونی پهپاد امریکایی در نوئیتر خود نوشته بود ایران مرتکب اشتباه بزرگی شده اما اندکی بعد گفت فکر نمی کند ایران عمداً پهپاد امریکایی را سرنگون کرده باشد.
قبل از آن، حادثه حمله به دو نفتکش در دریای عمان که مقامات ایالات متحده جمهوری اسلامی را به دست داشتن در آن متهم کرده بودند، باعث افزایش تنش بین ایران و امریکا شده بود. 
روند رو به وخامت گرائیدن روابط امریکا و ایران پس از به قدرت رسیدن دونالد ترامپ آغاز شده است. رئیس جمهور امریکا ایران را به برهم زدن ثبات در منطقه و حمایت از تروریسم جهانی متهم می کند اما رهبران ایران در پاسخ ضمن رد این اتهامات قول داده اند در برابر فشار واشنگتن تسلیم نشده و به دنبال کردن خط مشی سیاسی مستقل خود ادامه دهند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала