ریابکوف: ایالات متحده در آستانه جنگ با ایران قرار دارد

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiy /  مراجعه به بانک تصاویر ریابکوف: ایالات متحده در آستانه جنگ با ایران قرار دارد
ریابکوف: ایالات متحده در آستانه جنگ با ایران قرار دارد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه وضعیت در منطقه را خطرناک خواند.

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت: دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا ابتدا فرمان حمله به ایران را صادر کرده بود ولی بعدا تصمیم خود را لغو کرد.

وی گفت: "من نمی خواهم ارزیابی کنم که در این چند ساعت اخیر چه اتفاقی در این رابطه افتاده است،اما با توجه به اطلاعاتی که در دست است، کاملا روشن است که وضعیت بسیار خطرناک است. من این را معادل آستانه شروع جنگ می دانم."

پیشتر، نیویورک تایمز با اشاره به منابعی در دولت، گفت که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، حمله نظامی به ایران را تأیید کرده است، بخاطر ساقط کردن هواپیمای آمریکایی، اما بعدا این عملیات را لغو کرد.

در نخستین ساعات بامداد 20 ژوئن، یک فروند پهپاد جاسوسی «گلوبال هاوک» آمریکا بعد از تجاوز به حریم سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در منطقه روبه‌روی کوه‌ مبارک استان هرمزگان، هدف آتش پدافند نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفت و سرنگون شد.

دیرتر فرماندهی مرکزی نیروهای مسلح آمریکا اعلام کرد که سامانه دفاع ضد موشکی ایران پهپاد آمریکایی را بر فراز آبهای تنگه هرمز و حریم هوایی بین‌المللی هدف قرار داده است. ترامپ پس از سرنگونی پهپاد امریکایی در نوئیتر خود نوشته بود ایران مرتکب اشتباه بزرگی شده است. قبل از آن حادثه حمله به دو نفتکش در دریای عمان که مقامات ایالات متحده جمهوری اسلامی را به دست داشتن در ان متهم کرده بودند، باعث افزایش تنش بین ایران و امریکا شده بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала