سناتورها: ترامپ باید درباره اعزام نیروی تکمیلی به خاورمیانه توضیح دهد

© Sputnik / Roman Makhmutov /  مراجعه به بانک تصاویر سناتورها: ترامپ باید درباره اعزام نیروی تکمیلی به خاورمیانه توضیح دهد
سناتورها: ترامپ باید درباره اعزام نیروی تکمیلی به خاورمیانه توضیح دهد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
چرا پنتاگون هزاران نیروی نظامی تکمیلی به خلیج فارس ارسال می کند؟

به گزارش اسپوتنیک ، سناتورهای ایالات متحده از دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا خواستند تا علت ارسال هزاران سرباز را به را توضیح دهد، در صورتیکه کنگره جنگ علیه ایران را اعلام نکرده است. 
پمپئو: ترامپ به جنگ با ایران نمی رود - اسپوتنیک ایران
پمپئو: ترامپ به جنگ با ایران نمی رود
وزارت دفاع آمریكا روز دوشنبه اعلام كرد كه ایالات متحده در حال آمادگی برای ارسال نیروهای بیشتر و تکمیلی به خاورمیانه در واكنش به تهدید ایران است، تهدیدی که واشنگتن بر اثر دخالت ایران در حملات به تانكرهای خلیج عمان احساس می کند.
در این راستا، رئیس پنتاگون، پاتریک شاناهان گفت که ایالات متحده هزار نیروی دیگر را به خاورمیانه می فرستد. وی خاطرنشان کرد که این اقدامات برای مقابله با ایران نیست، بلکه منافع امنیتی ایالات متحد و متحدانش را برآورده می کند.
در این راستا، تیم کین به عنوان سناتور دموکرات و مایک لی به عنوان سناتور جمهوری خواه در نامه ای به ترامپ اعلام نمودند: "این نیروها به کجا فرستاده می شوند؟ کار آنها چیست؟ آیا آنها علاوه بر تامین امنیت نیروهای عراقی و حفاظت از ناوگان امریکا در آب های بین المللی، مسئولیت دیگر خواهند داشت؟ آیا آنها بر ایران فشار خواهند آورد؟" 
گفتنی است، روز پنج شنبه 13 ماه ژوئن، دو تانکر نفتی آلتر فرانت و کوکوکا کاریجیس در دریای عمان مورد حمله قرار گرفتند. بر اساس برخی اطلاعات، حمله یک اژدر موجب این انفجار و آتش سوزی شده است. با این حال، هیچ تایید رسمی در خصوص علت علت این حادثه وجود ندارد. تمام اعضای خدمه کشتی های آسیب دیده پس از نجات به بندر جاسک ایران انتقال یافتند. ایالت متحده آمریکا، ایران را مسئول حمله به تانکرهای نفتی در خلیج عمان می داند، کشورهای بریتانیا و عربستان سعودی نیز با آمریکا در این خصوص هم عقیده هستند. در عین حال، وزارت امور خارجه ایران این اتهامات را خلاف واقعیت می داند. پس از حادثه، ترامپ دستور انتقال 1000 نیروی نظامی آمریکا به خاورمیانه شد. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала