پمپئو قصد دارد تا سنتکام را به مقصر بودن ایران در حمله به نفتکش ها متقاعد کند

CC BY-SA 2.0 / Gage Skidmore / Mike Pompeoپمپئو قصد دارد تا سنتکام را به مقصر بودن ایران در حمله به نفتکش ها متقاعد کند
پمپئو قصد دارد تا سنتکام را به مقصر بودن ایران در حمله به نفتکش ها متقاعد کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مایک پمپئو، وزیر امور خارجه ایالات متحده قصد دارد شخصا با نمایندگان فرماندهی مرکزی ارتش ایالات متحده(سنتکام) دیدار کند تا شواهد بیشتری از مسئولیت ایران در مورد حملات به دو نفتکش در دریای عمان ارائه کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ان بی سی، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه ایالات متحده قصد دارد شخصا با نمایندگان فرماندهی مرکزی ارتش ایالات متحده(سنتکام) دیدار کند تا شواهد بیشتری از مسئولیت ایران در مورد حملات به دو نفتکش در دریای عمان ارائه کند.

بر اساس گزارشات وزیر امور خارجه آمریکا، برنامه ریزی می کند تا در روز دوشنبه از مقر سنتکام در تامپا، فلوریدا بازدید کند.

پنجشنبه گذشته، پمپئو در رابطه با حملاتی که در دریای عمان علیه نفتکش ها انجام شد با رئیس اجرایی پنتاگون، پاتریک شاناهان ملاقاتی را برگزار کرد. سفر وزیر امور خارجه به تامپا برنامه ریزی شده بود، اما در برنامه رسمی جلسات کاری گنجانده نشده بود.

خبر گزاری ان بی سی توضیح نداد که چرا سنتکام شواهد بیشتری از مسئولیت ایران در مورد حملات به نفتکش ها را در خواست کرده است. خاورمیانه و آسیای مرکزی در حوزه مسئولیت های سنتکام است.

روز پنج شنبه 13 ماه ژوئن، دو نفتکش فرانت آلتر و کوکوکا کاریجیس در دریای عمان مورد حمله قرار گرفتند. بر اساس برخی اطلاعات، حمله یک اژدر موجب این انفجار و آتش سوزی شده است. با این حال، هیچ تایید رسمی در خصوص علت این حادثه وجود ندارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала