مقامات ایران از جاسوس های شناسایی شده برای نفوذ به سیا استفاده کردند

© Fotolia / Glebstockمقامات ایران از جاسوس های شناسایی شده برای نفوذ به سیا استفاده کردند
مقامات ایران از جاسوس های شناسایی شده برای نفوذ به سیا استفاده کردند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مدیر کل ضد جاسوسی وزارت اطلاعات ایران خبر از نخستین ضربه جهانی به شبکه جاسوسی آمریکا در بستر سایبری داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، مدیرکل ضدجاسوسی وزارت اطلاعات ایران گفت: توانستیم نخستین ضربه جهانی به شبکه جاسوسی آمریکا در بستر سایبری با محوریت وزارت اطلاعات ایران را وارد کنیم و در یک عملیات دیگر هم شبکه جدیدی از جاسوسان آمریکا را هم مورد ضربه قرار دهیم که این موضوع مربوط به ماه‌های اخیر است و جزئیات آن بعد از طی روند قضایی این جاسوسان با شرح عملیات وزارت اطلاعات در این زمینه اعلام و برخی از مستندات فعالیت‌های ماموران CIA در خارج از کشور و اطلاعات مربوط به این جاسوسان منتشر خواهد شد.

مدیرکل ضدجاسوسی وزارت اطلاعات ایران در ادامه با بیان اینکه "در مورد شبکه‌های جاسوسی و ضربه زدن به آنها دو مسئله برای ما اولویت دارد که یکی اشراف به داخل کشور و دیگری اشراف اطلاعاتی به خارج کشور است"، گفت: شبکه جاسوسی آمریکا متشکل از تعداد قابل‌توجهی از جاسوسان حرفه‌ای CIA است که در حمله اخیر وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی و متحدان جهانی‌اش ضربه خورده است.

این مسئول ارشد اطلاعاتی با تأکید بر اینکه اعضای این شبکه جاسوسی از منابع ممتاز و برتر CIA هستند، اظهار داشت: آنان به‌دلیل نیت خائنانه، همکاری و اطلاعاتی که به CIA داده‌اند، از منابع ممتاز این سازمان جاسوسی محسوب می‌شدند.

وی اضافه کرد: محور فعالیت‌های ضدجاسوسی وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی محدود به داخل کشور نیست و از ابعاد جهانی آن به‌عنوان عملیات ضدجاسوسی بین‌المللی تعبیر می‌کنیم. افرادی که شناسایی شده‌اند ایرانیانی بودند که در داخل کشور به‌شکل خائنانه و با آگاهی برای CIA فعالیت می‌کردند. با برخی از آنان برخورد قضایی انجام شده و با برخی دیگر به‌عنوان فرصت نگاه شده و از آنان برای نفوذ به شبکه جاسوسی آمریکا بهره‌برداری شده است. عمده موارد شناسایی‌شده افرادی بودند که در دنیا با آمریکا و سیستم جاسوسی‌اش ارتباط داشتند. ما در تبادل با سرویس‌های اطلاعاتی دیگر کشورها آنان را شناسایی کردیم و با ایشان برخورد شد که در مواردی به اعدام نیز منجر شد. فعالیت ضدجاسوسی وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی علیه شبکه جهانی جاسوسان آمریکا به‌شکلی بود که آنان وقتی متوجه این ضربه شدند در فراخوانی جهانی افرادشان را از سراسر دنیا جمع‌آوری کردند. آنها کوشیدند تا این افراد را از کشورهای مختلفی که در آنها برای آمریکا جاسوسی می‌کردند، خارج کنند و به این طریق شبکه‌ جاسوسی‌شان را در کل دنیا از دست دادند و این شبکه منهدم شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала