ادامه ی روابط چشمگیر روسیه و ایران

© Sputnik / SH.A.ادامه ی روابط چشمگیر روسیه و ایران
ادامه ی روابط چشمگیر روسیه و ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تبادل دانشجو، مبادلات تجاری و اقتصادی آوا هایی است که از پانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی و تجاری ایران و روسیه به گوش می رسد و طرفین برای ادامه ی همکاری های مشترک آمادگی کامل دارند.

آقای سرگئی چبوتارف وزیر امور قفقاز شمالی که همراه با هیئت روسی برای اجلاس کمیسیون مشترک ایران و روسیه به ایران آمده در مصاحبه ای با خبرنگار اسپوتنیک در رابطه با تعاملات فرهنگی میان ایران و روسیه اینگونه توضیح داد که:
تبادلات فرهنگی جدی و مهمی میان ایران و ناحیه ی قفقاز شمالی در حال انجام است که از جمله ی آنها می توان به قرارداد میان دانشگاه علامه طباطبایی ایران و دانشگاه دوستی ملل روسیه برای تبادل دانشجو اشاره کرد و همچنین قرار است تا در ماه سپتامبر 2019 یک کنفرانس بین المللی در خصوص روابط فرهنگی تشکیل شود.
وی در ادامه افزود:
متاسفانه تبادل کالا میان قفقاز شمالی و ایران بسیار رقم پایینی (حدود 54 میلیون دلار) دارد؛ بنابر این باید توجه داشت که برای تحقق امر تجارت میان این دو سرزمین تلاش ها باید به شدت افزایش پیدا کند و قطعا تجارت با ایران در دستور کار ما به صورت جدی قرار دارد و قرار است در این اجلاس تمامی این موضوعات بررسی شود.
ایران نقاط مثبت بسیار زیادی برای تجارت دارد و ما متوجه این موضوع شده ایم.
وزیر امور قفقاز شمالی در رابطه با کریدور شمال به جنوب گفت:

ریابکوف: روسیه و ایران به همکاری هسته ای ادامه خواهند داد - اسپوتنیک ایران
ریابکوف: روسیه و ایران به همکاری هسته‌ای ادامه خواهند داد

این کریدور حمل و نقل بین ایران و روسیه باید از مسیر آذربایجان گذر کند که نه تنها برای کشور ما بلکه برای تمام جامعه ی جهانی مسئله ای مهم است چرا که هزینه ی جابجایی کالا میان شمال و جنوب را به شدت کاهش می دهد و به تبع آن هزینه های تجارت در منطقه و قیمت کالا ها پایین می آید، البته که راه آهن، ارتباطات زمینی و دریایی هم باید میان ایران و روسیه گسترش یابد.
آقای لوان جاگاریان سفیر فدراسیون روسیه در جمهوری اسلامی ایران هم در رابطه با این اجلاس اینگونه توضیح داد که:
امیدواریم که این اجلاس ها و کمیسیون ها ثمر بخش باشد و نتایج عملی آنرا بتوانیم مشاهده کنیم؛ نمایندگی تجاری فدراسیون روسیه در ایران به خوبی در حال فعالیت است و سفارت فدراسیون روسیه آمادگی کاملی را در اعطای ویزا به تجار ایرانی دارد، تجار ایرانی باید بدانند که فعالیت های تجاری میان ایران و روسیه بسیار آسان شده و این در حالیست که تحریم های ظالمانه ی آمریکا علیه هر دو کشور روسیه و ایران در حال انجام است.
وی در ادامه افزود:
ما به شدت مخالف این اقدامات یک جانبه که علیه مردم ایران، برنامه ی هسته ای ایران و توافق برجام در حال انجام است هستیم و قطعا کشور های باقی مانده در برجام مانند ایران، روسیه و چین باید همکاری های تجاری و اقتصادی خود را افزایش دهند.
لازم به ذکر است ادامه ی این اجلاس فردا در شهر اصفهان بر پا است و هیئت روسی نیز امشب به اصفهان سفر کردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала