آمریکا در حال انجام عملیات سایبری تهاجمی خارجی است

© AP Photo / Ebrahim Norooziدریابان علی شمخانی
دریابان علی شمخانی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایران به شناسایی و فروپاشی شبکه افسران اطلاعاتی سیا و دستگیری تعدادی از جاسوسان و مجازات آنها در کشورهای مختلف کمک کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری« صدا و سیما»، دریابان علی شمخانی در خصوص اقدامات متقابل ایران در قبال اظهارات مشاور امنیت ملی آمریکا گفت که حمله سایبری علیه کشورها روی دیگر حمله نظامی است که آمریکا به صورت غیر قانونی و برخلاف موازین حقوقی و حتی ادبیات و سیاستهای امنیتی خود، به آن مبادرت می کند و طبیعتا باید پاسخگوی این اقدام خود در مجامع بین المللی باشد.

وی در ادامه افزود:«در نهمین اجلاس بین المللی نمایندگان عالی امور امنیتی کشورهای جهان نیز که سال گذشته در روسیه برگزار شد یکی از اصلی ترین موضوعات مورد بحث تهدیدات سایبری و کارکرد آن در توسعه تروریسم و همچنین نحوه همکاری و مشارکت کشورها برای مقابله با آن بود، طبیعتا اظهارات اخیر بولتون که به نوعی اذعان به تروریسم دولتی است در اجلاس فردا بازتاب خواهد داشت.

تلاش‌های متعدد برای جاسوسی سایبری در ایران - اسپوتنیک ایران
تلاش‌های متعدد برای جاسوسی سایبری در ایران

هرچند اظهار این موارد موضوع جدیدی است اما تهاجمات سایبری امریکا به کشورهای دیگر سابقه طولانی داشته و آمریکاییها به صورت مستمر این اقدامات را در کنار جنگ اقتصادی و اطلاعاتی علیه ایران و بسیاری از کشورهای دیگر دنبال می کنند. البته ما نیز از طریق همکاری و تماس های نزدیک با شرکایمان این تهدیدات را به صورت مستمر بررسی و رصد می کنیم و تمهیدات دفاعی مطمئنی را در قبال آن فعال کرده ایم. نکته ای که جا دارد در این بخش به آن اشاره کنم فاصله معنی دار میان توان ادعایی و قابلیتهای واقعی آمریکا در حوزه های سایبری، نظامی و امنیتی است. آمریکاییها علاقه مند هستند با هدف ارعاب و لطمه زدن به اراده کشورها برای مقاومت در برابر خوی تجاوز گری این کشور منطق تخیلی فیلمهای هالیوودی را به عنوان واقعیت به افکار عمومی منتقل کنند. شمخانی افزود: جالب است بدانید، مدتی قبل یکی از پیچیده ترین شبکه های سایبری سازمان سیا که در حوزه جاسوسی سایبری به کار گرفته می شد و بخش مهمی از ظرفیتهای عملیاتی سیا در کشورهای هدف امریکا بود توسط دستگاههای اطلاعاتی ایران کشف شد و مورد ضربه قرار گرفت.

با توجه به همکاری جاری میان ایران و بسیاری از کشورهای جهان در قالب ایجاد «شبکه ضد جاسوسی بین المللی» علیه امریکا ، ما اطلاعات شبکه کشف شده را که در چند کشور دیگر نیز فعال بود در اختیار شرکایمان قرار دادیم که منجر به شناسایی و فروپاشی شبکه افسران اطلاعاتی سیا و دستگیری تعدادی از جاسوسان و مجازات آنها در کشورهای مختلف شد. مریکاییها این اقدام ایران را « شکست مفتضحانه اطلاعاتی» نامگذاری کردند. مستندات این پروژه نیز تماما موجود است.  چون بخشی از ابعاد این کیس قبلا توسط خود سازمان سیا افشا شده، می شود این اسناد را هم منتشر کرد تا مردم در جریان موضوع قرار بگیرند و من از وزارت اطلاعات می خواهم فیلم ها و بخشی از اعترافات را حتما منتشر کنند».

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала