سرلشکر باقری: ایران شجاعت برعهده گرفتن اقدامات خود رار دارد

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / سرلشکر باقری: ایران شجاعت برعهده گرفتن اقدامات خود رار دارد
سرلشکر باقری: ایران شجاعت برعهده گرفتن اقدامات خود رار دارد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران در واکنش به ادعاها درباره نقش ایران در حمله به نفتکش ها در دریای عمان،گفت: ایران شجاعت برعهده گرفتن اقدامات خود را دارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران گفت:  آمریکا با خروج از برجام فرآیند دشمنی خود را شدت بخشید؛ ولی باز هم ایران در چنین شرایطی یک سال صبر و تحمل و نصیحت کرد تا بلکه دشمن به مسیر اصلی بازگردد؛ اما وقتی همه دنیا متوجه شدند این بدعهدی از سوی دشمنان ایران است، تصمیم گرفته شد که برخی از تعهدات هسته‌ای خود را کاهش دهیم؛ هرچند این اقدام قدری دیر و کند صورت می‌گیرد.

لاریجانی: حادثه دریای عمان مکمل تحریم‌های اقتصادی علیه ایران است - اسپوتنیک ایران
لاریجانی: حادثه دریای عمان مکمل تحریم‌های اقتصادی علیه ایران است

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح ایران افزود: آمریکایی‌ها هر هفته تحریم‌هایی را علیه مردم ایران اضافه می‌کنند و می‌گویند در طول تاریخ چنین فشاری را علیه ایران وارد نکردند؛ در این شرایط چه کسی پیشنهاد مفاهمه آن‌ها را باور می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه با یک جنگ اقتصادی روبه‌رو هستیم، عنوان کرد: دشمن در صدد است که ما را در یک دوگانه جنگ یا مذاکره قرار دهد؛ در این حالت، سکوت و بی عملی، نتیجه‌اش انفعال و از دست دادن اقتدار و در نهایت تسلیم و نابودی خواهد بود.

سرلشکر باقری در ادامه گفت: در این میان دشمن به هر اقدام بی ارزشی دست می‌زند تا این مسیر را تغییر دهد؛ اقدامات مضحک و بی ارزش علیه نفت‌کش‌ها در دریای عمان و اقیانوس هند و مانند آن از این نمونه است که می‌خواهند مردم منطقه و جهان را به این برسانند که ایران در حال عملی کردن تهدید‌های خود است.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح ایران تاکید کرد: غافل از اینکه جمهوری اسلامی ایران آن‌قدر بزرگ است که اگر اراده‌ای در بستن تنگه هرمز بکند، این‌گونه نیست که شناور یا نفت‌کشی بتواند از این تنگه عبور کند. ما آن قدر شجاعت داریم که مسئولیت اقدامات خود را بر عهده بگیریم و با قامتی افراشته و صدایی بلند آن را فریاد بزنیم و عواقب آن را هم بپذیریم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала