نتانیاهو از جامعه جهانی خواست تا ایران را متوقف کنند

© REUTERS / Jonathan Ernstنتانیاهو از جامعه جهانی خواست تا ایران را متوقف کنند
نتانیاهو از جامعه جهانی خواست تا ایران را متوقف کنند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نخست وزیر اسرائیل ایران را در حمله به نفتکش‌ها در دریای عمان متهم نمود.

به گزارش اسپوتنیک، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، حملات به تانکرهای نفتی در دریای عمان را "تهاجم ایران" نامید و از جامعه جهانی خواست تا این تهاجم را متوقف کنند.
پیشتر دو نفتکش فرانت آلتایر و کوکوکا کاریجیس در دریای عمان مورد حمله قرار گرفتند. بر اساس برخی اطلاعات، حمله یک اژدر موجب این انفجار و آتش سوزی شده است. با این حال، هیچ تایید رسمی در خصوص علت این حادثه وجود ندارد. تمام اعضای خدمه کشتی های آسیب دیده را یک کشتی نجات ایرانی و یک ناوچه آمریکایی نجات دادند.
نتانیاهو در مراسم معرفی یک شهرک در بلندی‌های جولان که به نام ترامپ نامگذاری شده است گفت: در مورد تهاجم ایران در دریای عمان، همه کشورهای دوستدار صلح باید از تلاش های ایالات متحده و رئیس جمهور ترامپ برای توقف تهاجم‌ها و حصول اطمینان از آزادی کشتیرانی در آب های بین المللی حمایت کنند.

واکنش مسکو به حادثه نفتکش های دریای عمان - اسپوتنیک ایران
واکنش مسکو به حادثه نفتکش ها در دریای عمان

پیشتر ایالات متحده ایران را در حمله به نفتکش‌ها متهم کرده بود. ارتش آمریكا ویدیویی را منتشر كرد كه براساس آن ارتش ایران یک مین منفجر نشده را از کشتی آسیب دیده در دریای عمان جدا می‎‌کند. در این فیلم سیاه و سفید و با کیفیت پایین یک قایق با سرنشینانش بدون علامت و یا پرچم مشخصی در کنار نفتکش آسیب دیده نشان داده می‌شوند.
محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، این اتهامات علیه کشورش را بی‌اساس عنوان کرد. ارتش ایران در گزارشی اعلام کرد که یک کشتی و یک بالگرد به محل برای نجات و کمک رسانی ارسال کرده است.
سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه در رابطه با حوادث دریای عمان گفت: مسکو خواستار عدم سوء استفاده از حادثه نفتکش ها در دریای عمان برای تشدید شرایط علیه ایران شد. پیامدهای سیاسی و غیر سیاسی باید ارزیابی شوند. همه اینها باعث ایجاد تفکرات و برداشت های سنگینی خواهد شد. اخیرا شاهد روند رو به افزایش فشار های سیاسی، روانی و نظامی علیه ایران هستیم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала