عراقچی: مهلت ۶۰ روزه ایران به طرف‌های برجام به هیچ عنوان تمدید نمی‌شود

© AFP 2023 / Atta Kenareعراقچی: مهلت ۶۰ روزه ایران به طرف‌های برجام به هیچ عنوان تمدید نمی‌شود
عراقچی: مهلت ۶۰ روزه ایران به طرف‌های برجام به هیچ عنوان تمدید نمی‌شود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران از عدم تمدید مهلت ۶۰ روزه تعیین شده برای طرف‌های برجام خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،عباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران پس از ملاقات با هلگا اشمید، دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا در تهران از عدم تمدید مهلت ۶۰ روزه تعیین شده توسط ایران برای طرف‌های برجام خبر داد.
عراقچی در خصوص سفر اشمید به تهران اظهار داشت: این سفر در ادامه رایزنی‌های مفصلی است که کشور‌های باقی مانده در برجام و ایران به صورت دو و چند جانبه در تهران، پایتخت‌های اروپایی، مسکو و پکن انجام شد. حدود ۳۵ روز از اقدام ایران برای کاهش تعهدات خود می‌گذرد، شاهد رفت و آمد‌های بسیار زیاد دیپلماتیک در همه جهات بودیم. امروز اشمید برای ادامه رایزنی‌ها به تهران آمد، هم برای ارائه گزارشات اقداماتی که تاکنون داشته و موضوعاتی که در ادامه دنبال خواهند کرد و جلسه خوبی بود.

معاون موگرینی در راه تهران - اسپوتنیک ایران
معاون موگرینی در راه تهران

معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران در رابطه با تمدید مهلت تعیین شده برای طرف‌های برجام تاکید کرد: مهلت ۶۰ روزه که ۲۵ روز آن سپری شده به هیچ عنوان تمدید نمی‌شود و ایران اقدامات بعدی یا همان گام دوم را اجرایی می‌کند مگر اینکه آن‌ها خواسته‌های ما را تامین کنند.
وی در پاسخ به این سئوال که پس از تعیین مهلت ۶۰ روزه برای طرف‌های اروپایی آیا تغییری در سرعت بخشیدن به عملیاتی شدن سازوکار اینستکس مشاهده کرده اید، عنوان کرد: در راستای جلسات متعددی که در این زمینه برگزار شده است امروز هم در جلسه کارشناسی رایزنی‌هایی انجام شد، تقریبا دو نهاد متناظر اینستکس برای کار کردن با هم آماده می‌شوند، اما این روند بسیار کند‌تر از انتظارات ما پیش رفته است. توقع ما از اینستکس تنها به عملیاتی شدن آن محدود نمی‌شود و باید کالا‌های غیر تحریمی هم شامل کار با اینستکس شود و گرنه نمی‌تواند به وظایف اصلی خود عمل کند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала