اظهار نظر منبع دیپلماتیک روس درباره اتهامات وارده به ایران

© Sputnik / Maxim Blinovاظهار نظر منبع دیپلماتیک روس درباره اتهامات وارده به ایران
اظهار نظر منبع دیپلماتیک روس درباره اتهامات وارده به ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک منبع در وزارت خارجه روسیه اعلام کرد در وضع به وجود آمده به دنبال حمله به نفتکش ها در دریای عمان باید قبل از نتیجه گیری درباره مقصر بودن ایران تحقیقات صورت گرفته و در انتظار نتایج تحقیقات بود.

به گزارش اسپوتنیک، دیپلمات روس ضمن بیان این مطلب تاکید کرد که نتیجه گیری درباره این حادثه زود است.
پیشتر سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه ا در رابطه با حوادث دریای عمان گفت: مسکو خواستار عدم سوء استفاده از حادثه نفتکش ها در دریای عمان برای تشدید شرایط علیه ایران شد.
ریابکوف افزود: پیامدهای سیاسی و غیر سیاسی باید ارزیابی شوند. همه اینها باعث ایجاد تفکرات و برداشت های سنگینی خواهد شد. اخیرا شاهد روند رو به افزایش فشار های سیاسی، روانی و نظامی علیه ایران هستیم.
وی ادامه داد: نمی خواهیم که رویدادهای غم انگیز که به تازگی رخ دادند و بازار نفت را تکان دادند، برای تشدید بعدی شرایط علیه ایران استفاده شوند.
به گزارش رسانه های ایرانی و عربی روز پنج شنبه 13 ماه ژوئن، دو تانکر نفتی آلتر فرانت و کوکوکا کاریجیس در دریای عمان مورد حمله قرار گرفتند. بر اساس برخی اطلاعات، حمله یک اژدر موجب این انفجار و آتش سوزی شده است. با این حال، هیچ تایید رسمی در خصوص علت این حادثه وجود ندارد. تمام اعضای خدمه یکی از کشتی های آسیب دیده پس از نجات در ایران به سر می برند. 11 شهروند روس از حادثه انفجار در یکی از نفتکش ها در دریای عمان نجات یافتند و هم اکنون در بندر جاسک ایران قرار دارند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала