سنتکام: جنگ با ایران با منافع راهبردی امریکا مطابقت ندارد

© AP Photo / Ebrahim Norooziسنتکام: جنگ با ایران با منافع راهبردی امریکا مطابقت ندارد
سنتکام: جنگ با ایران با منافع راهبردی امریکا مطابقت ندارد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا در بیانیه‌ای در واکنش به حادثه حمله به دو نفتکش در دریای عمان اعلام کرد جنگ با ایران با منافع راهبردی امریکا و جامعه جهانی مطابقت ندارد.

 

واکنش ایران به ادعای اخیر آمریکا - اسپوتنیک ایران
واکنش ایران به ادعای اخیر آمریکا
به گزارش اسپوتنیک، سنتکام، ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا در بیانیه‌ای با اشاره به اینکه حملات دیروز تهدیدی روشن برای آزادی کشتیرانی و تجارت اعلام کرد که آمریکا و متحدانش تمام تدابیر لازم را برای دفاع از منافع خود اتخاذ خواهند کرد.
سنتکام خاطرنشان کرد آمریکا و شرکایش در منطقه برای واکنش به حملات انجام شده همکاری خواهند کرد.
به دنبال بیانیه سنتکام، اعلام شد امریکا یک ناوشکن موشک انداز خود را به دریای عمان اعزام می کند.
دیشب شورای امنیت سازمان ملل متحد به پیشنهاد آمریکا برای بررسی حادثه آتش سوزی نفتکش ها در دریای عمان تشکیل جلسه داد. 
در پایان این نشست، جاناتان کوهن سفیر آمریکا در سازمان ملل با تکرار ادعای مایک پمپئو وزیر امورخارجه آمریکا ، ایران را در این ماجرا متهم کرد. 
پیشتر مایک پمپئو وزیرامورخارجه آمریکا، ایران را به تشدید اوضاع در رابطه با حمله به تانکرها در دریای عمان که ایالات متحده آن را به حساب ایران می گذارد، متهم کرده است.
پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا به خبرنگاران گفت:«این نوع حملات غیرمنتظره و بی اساس، امنیت و صلح جهانی را تهدید می کند و حمله آشکار به آزادی شناوری است و نمایانگر کمپین غیرقابل قبول تشدید تشنج از سوی ایران است».
پمپئو خاطرنشان کرد که مقامات ایرانی تهدید خود جهت ممانعت از حمل و نقل نفت از خاورمیانه به بازارهای جهانی از طریق تنگه هرمز را به این شکل اجرایی می کنند.
وزیر امور خارجه آمریکا افزود:«ایران به خاطر حمله به دو تانکر در دریای عمان مسئول است. 22 ماه آوریل ایران به جهانیان اعلام کرد که مانع از حمل ونقل نفت از طریق تنگه هرمز خواهد شد. حالا ایران روی اجرایی کردن وعده خود کار می کند». 
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا نیز بامداد جمعه در توییتی خایران را مسئول حمله به دو نفتکش در دریای عمان دانست و نوشت: ارزیابی آمریکا این است که ایران مسئول حملات دریای عمان است.
به گزارش رسانه های ایرانی و عربی روز پنج شنبه 13 ماه ژوئن، دو تانکر نفتی آلتر فرانت و کوکوکا کاریجیس در دریای عمان مورد حمله قرار گرفتند. بر اساس برخی اطلاعات، حمله یک اژدر موجب این انفجار و آتش سوزی شده است. با این حال، هیچ تایید رسمی در خصوص علت این حادثه وجود ندارد. تمام اعضای خدمه یکی از کشتی های آسیب دیده پس از نجات در ایران به سر می برند. 11 روس از حادثه انفجار در یکی از نفتکش ها در دریای عمان نجات یافتند و هم اکنون در بندر جاسک ایران قرار دارند.

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала