واکنش به فرار و دستگیری چند تن از سرداران سپاه

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / سپاه پاسداران
سپاه پاسداران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
این شایعات انتقام از محبوبیت روزافزون سپاه است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «سپاه نیوز»، سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت که هدف دشمن از طرح شایعات و ادعاهای کذب علیه فرماندهان سپاه را انتقام از محبوبیت روز افزون و معنادار این نهاد مردمی پس از اقدام شیطانی اخیر آمریکایی‌ها در قرار دادن نام سپاه در فهرست سازمان‌های تروریستی دانست.

وی افزود:«به رغم آمال و آرزوهای دشمنان انقلاب و نظام، به ویژه رژیم پلید و تروریستی ایالات متحده آمریکا، این اقدام قبیحانه بر خلاف تصور کاخ سفید و دنباله روهای ترامپ ، در صحنه ای معکوس در داخل کشور باعث شکل‌گیری وحدت و حمایت ملی و معنادار از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شد که به ویژه آمریکایی‌ها را بسیار منفعل و دچار حیرت و گیجی کرد.

حسین سلامی - اسپوتنیک ایران
فرمانده کل سپاه: منطقه میدان آتش بالقوه آمریکا شده است

 دشمنان با بهره گیری از رسانه های وابسته و شبکه  های اجتماعی تبهکار پس از تغییرات و تحولات اخیر در سطح فرماندهی سپاه و برخی دیگر از فرماندهان، به شایعه پراکنی پیرامون سرداران و مسئولین و بعضاً خانواده آنان در سپاه بپردازند و در همین راستا به طرح اکاذیب مشمئزکننده ای مانند فرار از کشور و یا دستگیری چند تن از سرداران سپاه از جمله سرداران نصیری، ربیعی، تولایی و دیگران مبادرت ورزیدند. افزایش بنیه دفاعی کشور و تامین امنیت پایدار و خدمت خالصانه در همه صحنه های نیاز کشور در دستور کار سپاه است و به اینگونه جوسازی ها اعتنایی نمی کنند».

دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا چندی پیش در اقدامی مغایر قوانین بین‌المللی با انتشار بیانیه‌ای، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را که بخشی از نیروهای رسمی و دفاعی جمهوری اسلامی ایران است، در فهرست سازمان‌های تروریستی خارجی قرار داد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی کلیات طرح اقدام متقابل در برابر اعلام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان سازمان تروریستی توسط ایالات متحده آمریکا را تصویب کردند.

پنجم ماه مه جان بولتون، مشاور امنیت ملی ایالات متحده در این خصوص گفت که واشنگتن به منظور مقابله با سیاست های ایران، بمب افکن هایی را در خاورمیانه مستقر خواهد کرد و یک گروه تجهیزات نظامی به رهبری ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن به این منطقه ارسال می کند. این ناو آمریکایی هم اکنون در دریای مدیترانه قرار دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала