رایزنی برجامی وزیر خارجه آلمان

© Sputnik / Ekaterina Chesnokovaبرلین
برلین - اسپوتنیک ایران
اشتراک
هایکو ماس وزیر امور خارجه آلمان هفته آینده عازم تهران خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «رویترز»،ماریا آدبار، سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان روز 6 ماه ژوئن در یک نشست خبری اعلام کرد که هایکو ماس وزیر امور خارجه آلمان هفته آینده عازم تهران خواهد شد تا با مقامات ایرانی در خصوص توافق هسته‌ای موسوم به برجام گفت‌وگو کند.

هایکو ماس در خصوص سفرش به تهران هماهنگی‌های لازم را با همتایان فرانسوی و انگلیسی خود که از حفظ برجام حمایت می‌کنند به عمل آورده است. وی همچنین در این خصوص با مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا که کشورش بیش از یک سال قبل از برجام خارج شده نیز صحبت کرده است.

گفتنی است، روابط آمریکا و ایران پس از به قدرت رسیدن دونالد ترامپ تیره تر شده است. رئیس جمهورآمریکا ایران را به برهم زدن ثبات در منطقه و حمایت از تروریسم جهانی متهم می کنند. رهبران ایران در پاسخ ضمن رد این اتهامات قول داده اند در برابر فشار واشنگتن تسلیم نشده و به دنبال کردن خط مشی سیاسی مستقل خود ادامه دهند.

در تاریخ 8 مه، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خبر خروج واشنگتن از توافقنامه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را اعلام نمود. این توافقنامه موجب محدودیت در فعالیت های هسته ای ایران و جلوگیری از اقدامات یکجانبه آمریکا و شورای امنیت سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا در تحریم های یک طرفه می باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала