عدم تطابق سیاست خارجی آمریکا و شیوه رفتار آن

© Sputnik / Kirill Kallinikovماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه
ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
زاخارووا: ایالات متحده، ایدئولوژی و بینش خود را با دخالت در امور داخلی دیگر کشورها نابود می کند.

به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه با تفسیر سیاست آمریکا در رابطه با ونزوئلا اعلام نمود که ایالات متحده ایدئولوژی و بینش خود را با دخالت در امور داخلی دیگر کشورها نابود می کند.

وی افزود:«آمریکا و سیستم سیاسی آن کشور مبدل به چیزی می شود که آنها همیشه با آن مبارزه می کردند.آنها همیشه برای دمکراسی و آزادی در سراسر جهان مبارزه می‌کردند، اما حالا برعکس آن مشاهده می شود.

ماریا زاخارووا جزو 100 زن قدرتمند جهان بر اساس رده بندی بی بی سی شد - اسپوتنیک ایران
ماریا زاخارووا جزو 100 زن قدرتمند جهان بر اساس رده بندی بی بی سی شد

آمریکایی ها ایدئولوژی خود را نابود می کنند که تأسف‌آور است. آنها بطور 100 درصد در امور داخلی دیگر کشورها دخالت می کنند».

به گفته دیپلمات روسیه، فقط ملت ونزوئلا از حق تصمیمگیری در باره آینده کشور برخوردار است. پیشتر ولادیمیر پوتین در همایش بین‌المللی اقتصادی سن پترزبورگ-2019 اعلام نمود که حتی متحدان واشنگتن نیز از دخالت نظامی در امور ونزوئلا حمایت نمی کنند.

گفتنی است، اعتراضات گسترده علیه رئیس جمهور فعلی ونزوئلا، نیکلاس مادورو، در تاریخ 21 ژانویه آغاز شد. روز 23 ژانویه خوان گوایدا، رئیس پارلمان ونزوئلا خود را رئیس جمهور موقت این کشور اعلام کرد. کشورهای گروه لیما به غیر از مکزیک، آمریکا، آلبانی، گرجستان، سوئیس و سازمان کشورهای آمریکایی و تعدادی از کشورهای اروپایی از ریاست جمهوری موقت گوایدو حمایت کردند.

کشورهای روسیه، بولیوی، ایران، کوبا و نیکاراگوئه ، السالوادور، ترکیه، بلاروس و چین ضمن حمایت از مادورو، از طرفین درگیر در بحران خواستند از راه مسالمت آمیز به حل و فصل مسائل بپردازند و مخالفت خود با دخالت خارجی در امور داخلی کشورها را اعلام کردند. دبیر کل سازمان ملل به گفتگو و دیالوگ برای حل و فصل بحران فراخواند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала