ایفای نقش پنهان قاهره برای کاهش تنش‌ میان عربستان و ایران

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / ایفای نقش پنهان قاهره برای کاهش تنش‌ میان عربستان و ایران
ایفای نقش پنهان قاهره برای کاهش تنش‌ میان عربستان و ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور مصر از طریق کانال‌های ارتباطی پشت پرده با تهران، سعی در حل اختلافات اعراب خلیج فارس و ایران دارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از العربی الجدید، عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر در دو سال گذشته، کانال‌های ارتباطی با ایرانی ها را از طریق عراق و خصوصا با برقراری رابطه با نیروهای نزدیک به تهران در بغداد، گشوده است.

هشدار رهبر ایران به عربستان و بحرین - اسپوتنیک ایران
هشدار رهبر ایران به عربستان و بحرین

منابع دیپلماتیک مصری می‌گویند که قاهره سعی در ایفای نقشی برای کاهش تنش میان عربستان و ایران از طریق کانال‌های پشت پرده با تهران و با مشارکت روسیه دارد. سیسی نظرات مشترکی با مسکو در مورد عدم استقبال ار هر نوع جنگی در منطقه خلیج فارس دارد. رئیس جمهور مصر در ملاقات اخیر خود با محمد بن زائد، ولیعهد ابوظبی در قاهره از «ملاحظات روسیه برای اجتناب و جلوگیری از ورود به رویارویی مسلح» با تهران گفته است.
از سوی دیگر السیسی در دو سخنرانی خود در نشستهای مکه، از ذکر نام ایران به هر عنوانی، خودداری کرد. این در حالی است که رویارویی سیاسی و رسانه‌ای دو هم پیمان مصر، یعنی امارات و عربستان سعودی علیه ایران به بالاترین درجه خود رسیده است. در این نشست‌ها رئیس جمهور مصر ترجیح داد حوثی‌ها را در حملات به تاسیسات نفتی عربستان سرزنش کرده و مسئولیت این حملات را متوجه آنها کند. السیسی همچنین مأموریت مقابله با این اقدامات تروریستی را به جامعه بین المللی محوّل کرده و از جهان عرب خواست در این زمینه با جامعه بین الملل همکاری کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала