هشدار رهبر ایران به عربستان و بحرین

© AP Photo / Office of the Iranian Supreme Leaderهشدار رهبر ایران به عربستان و بحرین
هشدار رهبر ایران به عربستان و بحرین - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آیت الله علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران مساعدت عربستان سعودی و بحرین به اجرای طرح آمریکا یرای خاورمیانه موسوم به معامله قرن را خیانت نامید.

پذیرش شکست معامله قرن توسط آمریکا - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
پذیرش شکست معامله قرن توسط آمریکا
به گزارش اسپوتنیک به نقل از جراید ایران، آیت الله خامنه‌ای با اشاره به میزبانی بحرین برای اجلاس اقتصادی، طرح موسوم به معامله قرن، تاکید کرد: حکام بحرین و سعودی باید بدانند در چه باتلاقی گام نهاده‌اند.
رهبر جمهوری اسلامی در ادامه با اشاره به موضوع فلسطین و نقشه آمریکا با عنوان «معامله قرن»، آن را از مسائل درجه یک دنیای اسلام برشمرده و خاطرنشان کرد: خیانت برخی کشورهای اسلامی همچون بحرین و عربستان زمینه‌ساز چنین نقشه خباثت‌آمیزی شده است.
آیت الله خامنه‌ای با اشاره به میزبانی بحرین برای اجلاس اقتصادی، طرح موسوم به معامله قرن افزودند: این اجلاس متعلق به آمریکایی‌ها است اما حکام بحرین با ضعف و ناتوانی و روحیه ضد مردمی و ضد اسلامی خود میزبان و زمینه‌ساز این اجلاس شده‌اند و حکام بحرین و سعودی باید بدانند در چه باتلاقی گام نهاده‌اند.
رهبر ایران با تأکید بر اینکه طرح موسوم به معامله قرن هیچگاه به سرانجام نخواهد رسید، از کشورهای عربی و همچنین گروههای فلسطینی که مخالفت خود را با این طرح اعلام کرده‌اند، تشکر کردند.
بر اساس آنچه که در رسانه‌ها منتشر شده، طرح موسوم به معامله قرن اورشلیم را پایتخت اسرائیل اعلام کرده، بخش‌های بزرگی از کرانه باختری را به این کشور واگذار می‌کند و حق بازگشت را نیز از آوارگان فلسطینی می‌گیرد. تشکیلات خودگردان فلسطین از سال گذشته که آمریکا بر خلاف قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد سفارت خود را به اورشلیم منتقل کرد، مذاکره با آمریکا را متوقف کرده است.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала