آمریکایی ها با شوق زیاد سیمای«روسیه نظامی» را ایجاد می کنند

© Sputnik / Maksim Blinov /  مراجعه به بانک تصاویر سرگی لاوروف وزیر خارجه روسیه
سرگی لاوروف وزیر خارجه روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
لاوروف: ایالات متحده سعی می کند از «قانون جنگل» در ساخت نظم جهانی استفاده کند.

به گزارش اسپوتنیک، سرگی لاوروف وزیر امورخارجه فدراسیون روسیه در ارزیابی سیاست واشنگتن طی مقاله‌ای که در مجله «زندگی بین‌المللی» (مژدونارودنایا ژیزن) منتشر شده است نوشت که آمریکا سعی می کند بر اساس قانون جنگل «حق با کسی است که قوی تر است» نظم جهانی را بنا سازد.

لاوروف نوشت:«هم اکنون با نادیده گرفتن گذشته، سیاستمداران غرب و مبلغان می خواهند جامعه جهانی را در بحق بودن آن نظم جهانی مردد سازند که برطبق اساسنامه سازمان ملل پس از پایان جنگ جهانی به تصویب رسید. آنها در راه از بین بردن نظم جهانی با استفاده از «قانون جنگل» حرکت می کنند».

روسیه، به یک مقام آمریکایی دیگر ویزا نداد - اسپوتنیک ایران
روسیه، به یک مقام آمریکایی دیگر ویزا نداد

لاوروف قبل از هر چیز به این موضوع اشاره کرد که این امر «به آمریکا و درک خاص آمریکایی ها از حوادث قرن بیستم مربوط می شود که در آنجا تصوراتی در باره «دو جنگ خوب» گسترش یافته است که در نتیجه آن دو جنگ، آمریکا برتری نظامی در اروپای غربی و یکسری از مناطق دیگر جهان را برای خود تأمین کرد و بدین ترتیب قدرت خود را افزایش داد و به شکوفایی اقتصادی رسید و مبدل به یکی از کشورهای بزرگ جهان شد».

به نوشته وزیر امور خارجه روسیه، هر چند آمریکایی ها با شوق زیاد سیمای«روسیه نظامی» را ایجاد می کنند، اما بخش اعظم تاریخ خود آمریکایی ها «نمونه هایی از جنگ های اشغالگرایانه بی پایان است». لاوروف نوشت:«مداخله‌گری بخش لاینفک سیاست خارجی واشنگتن است. افزون بر آن، نخبگان سیاسی آمریکا استفاده از نیروی نظامی را یک جزء طبیعی «دیپلماسی تحمیلی» می دانند که با کمک آن می توان مسائل زیادی از جمله در عرصه سیاست داخلی را حل و فصل کرد.

سرگی لاوروف از نمونه های اینگونه اجرای سیاست آمریکا تحت بهانه های «نیکو» از جمله در گرانادا در سال 1983، در پاناما در سال 1989، یوگسلاوی در سال 1999 و عراق در سال 2003 نام برد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала