عملیات تمرینی ناو هواپیمابر و بمب افکن های آمریکایی در نزديكى خلیج فارس

© Photo / Facebook/ U.S. Naval Forces Central Command / U.S. 5th Fleetعملیات تمرینی ناو هواپیمابر و بمب افکن های آمریکایی در خلیج فارس
عملیات تمرینی ناو هواپیمابر و بمب افکن های آمریکایی در خلیج فارس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تیم ضربتی نیروی دریایی امریکا به رهبری ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن و بمب افکن های استراتژیک، عملیات تمرینی خود را انجام دادند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از بيانيه فرماندهى مركزى نيروى دريايى آمريكا، تیم ضربتی نیروی دریایی اين كشور به رهبری ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن و بمب افکن های استراتژیک B-52 که به علت بحران در خصوص ایران به خاورمیانه فرستاده شده اند، عملیات تمرینی خود را انجام دادند. 

پنتاگون متوجه شد که اعزام ناو به خاورمیانه، تهدید ایران را متوقف کرده است - اسپوتنیک ایران
پنتاگون متوجه شد که اعزام ناو به خاورمیانه، تهدید ایران را متوقف کرده است

در عملیات نظامی تمرینی که روز شنبه انجام شد، جنگنده های F / A-18 Super Hornet ، هلیکوپترهای MH-60  و همچنین هواپیماهای رادار دوربرد نیز حضور داشتند. به نقل از این خبرگزاری، در طول این عملیات، تجهیزات نظامی فوق، حملات خود را تمرین نمودند.

گفتنی است، پنجم ماه مه جان بولتون، مشاور امنیت ملی ایالات متحده آمریکا اعلام نمود که واشنگتن به منظور مقابله با سیاست های ایران، بمب افکن هایی را در خاورمیانه مستقر خواهد کرد و یک گروه تجهیزات نظامی به رهبری ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن به این منطقه ارسال می کند. این ناو آمریکایی هم اکنون در دریای مدیترانه قرار دارد.

به گفته نیروی دریایی ایالات متحده، در حال حاضر در خلیج عمان به جنوب شرق ایران گروهی نظامی شامل ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن مستقر است. همچنین این گروه شامل موشک کروز کلاس تیکاندروگا، ناوهای بینبریج، ناوشکن های میسون و نیتز هستند. هر یک از کشتی های جنگی دارای چندین موشک کروز دوربرد هستند.

علاوه بر این، یک یا دو زیردریایی هسته ای با موشک های کروز تاماهاک، باید با گروه حامل همراه باشد که پنتاگون این موضوع را بیان نمی کند.

در عین حال، دو ناوشکن امریکایی مک فائل و گونزالس با موشک های کروز تاماهاک که پنج شنبه وارد خلیج فارس شدند، تهدیدی برای ایران است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала